Osobně vidím u Opencard jiné problémy, které se veřejně příliš neřeší.
Hlavním je "Souhlas s poskytováním osobních údajů", či spíš "Souhlas se špehováním". Nejsem právník, ale dvoustránkový dokument psaný malým písmem, lze shrnout zhruba těmito slovy:
Dávám souhlas, k tomu, aby každá zúčastněná organizace dostala neprodleně informace, o které si v souvislosti s kartou řekne. Sice k tomu není žádná opora v zákoně, ale na druhou stranu, když to dobrovolně nepodepíšete, žádnou kartu vám nevydáme.
Opravdu nevidím důvod, proč by firma na výběr parkovacích poplatků musela vědět, jak se jmenuji.
Sdružení Iuridicum Remedium proti tomu již delší dobu bojuje, zatím však bezvýsledně.
Druhá věc je nezvládnutá organizace.
Při podání žádosti mi byl sdělen termín vyzvednutí s tím, že v případě zpoždění mi dají vědět. Když jsem se v příslušný den dostavil k výdeji, viselo tam sdělení přesně opačné: Pokud jsme vám nedali vědět, karta není hotová, datum převzetí není pro nás závazné.
Před pár dny jsem strávil 2 hodiny čekáním ve frontě na vydání karty. Ze 3 okének mého pořadníku fungovalo dobře jen jedno. Druhé bylo polovinu času neobsazené, ve třetím slečna obsloužíla za celou dobu asi 4 zákazníky, zbytek času trávila soukromými telefonáty (zaslechl jsem zmínku o svatebních šatech kamarádky).
Dnes jsem zjistil, že najali brigádníky. Na rozdávání letáků...
Stejný problém mají České dráhy s jejich kartami. Na zjištění nepřenositelnosti stačí fotografie a sérové číslo. Proč na kartě má být uvedeno jméno a datum narození? K čemu ho potřebuje pokladní nebo průvodčí? K čemu ho vůbec potřebují dráhy jako celek.
To samé se mi nelíbí při kontrole jízdenek ve vlaku, kdy průvodčí tímto způsobem lustruje každého cestujícího. Tímto způsobem mají dráhy přesný přehled o tom, kdo kdy odkud a kam jel.
opravdu nejsi právník a ymiňovaný souhlas jsi pravděpodobně nečetl, tvoje interpretace je dost zavádějící a nepřesná. Tvoje osobní údaje nejsou k dispozici žádným třetím stranám. Aplikace které na kartě máš jsou kódovány pod číslem tvoje Opnecard a třetí strany s ním, ani pomocí čtečky (ani vzdálené) nemají přístup. Např. pouye DPP musí vědět kolik ti je let aby jsi zapadal do tarifní kategorie - ani tak ale přesné datum nezná, systém vyhodnocuje tarifní kategorii sám.
Co se týče čekání, tam už teď asi není třeba komentovat...
Ty si tak odporuješ, naivko!!!
Důchodce donese papír, ukáže, je zaevidován pod číslem v kategorii "sleva důchodce" - ani jeho nacionále nejsou vůbec potřeba.
A jestli věříš tomu, že z opencard ap. se nikdo nic nedoví, patříš na Mars.
Mimochodem, ještě Ti nikdy nevolal operátor nebo banka nebo někdo s nějakou nabídkou? A hádej, kde vzali Tvůj telefon!
Proc kdyz jsem byl v zahranici, stacilo prijit do stanice metra a tam behem minuty koupit kartu ktera platila pro vsechny prostredky tamni hromadne dopravy (vcetne lodni) ? Zadne papiry, zadne osobni udaje, jen zaplatit.
Ja nechci zadnou superkartu, chci jen svuj rocni kupon na MHD ! Nebo mam radsi jezdit na cerno ? Stejne budou stale v platnosti i papirove kupony na kratsi obdobi. Pak nechapu proc nemohl zustat i ten rocni. Ta uporna snaha zachranit onen nesmyslny projekt z toho cisi naprosto jasne. Kdyby to zde nebyl takovy bananistan, tak ten projekt v teto podobe musi byt davno zastaven.
Proc mam pri zadosti o tu pitomost tisknout 6 stranek A4 ? Co na to slavni zeleni ?
Přesně tak. Projekt Opencard zacházel na úbytě, bylo ho tedy třeba uměle oživit, aby si zúčasněné firmy přišly na své. Pro 99% z nás budou karty jen zbytečnou náhradou za roční kupóny. Navíc drahou - výroba karet něco stojí (poprvé ji máme "zadarmo"), distribuce vyžaduje nasazení desítek pracovníků a statisíce hodin času zákazníků
a ještě je třeba nakoupit nůše elektronických čteček pro revizory (mimochodem, rychlost prověřování cestujících klesne na třetinu). Hlavně že na tváři pana Béma září spokojený úsměv.
Jeste jedna vec. Nejsem pravnik, ale nebylo by vhodne v bode 2 "a alespoň celkový odhad investic do projektu Opencard" podat trestni oznameni na neznameho pachatele ? Je zde jasne podezreni ze zneuziti verejnych prostredku na jinak uz vice nez podezrely projekt.
Tak nam zavedli anonymni Opencard. Co na tom, ze az 17.12. takze ti co chteji rocni kupon maji pred vanoci jen nekolik malo dni k vyrizeni. Co ovsem doporucuji k pozornosti je arogantni komentar nejakeho panacka ke kritice bezpecnosti toho jejich kasapodniku:
co se týče nadávání, jste naprosto dokonalý. Rád bych vás viděl řídit tak dynamický projekt. Kritizovat umí každý. Mimochodem vaše kritika o umělém vzkříšení projektu je hloupá. Pilotní fáze projektu kdy se testovalo prostředí pro Opencard byla záměrná a využití pro dopravu bylo jedním z prvních cílů po otestování všech systémových komponent. To by jste ale msueli číst noviny klteré nás s tímto seznamovali již na začátku r.2008.
Noviny jsou placené. Musíte používat také vlastní mozek, kdo co a koho platí, a co z toho za co bude mít.
Zejména podivná je absence alternativy: chce-li se někdo nechat špehovat, kde kdy kudy a čím jezdí (MHD i auto), jak se jmenuje, kudy kdy a kam chodí, s kým se stýká, co čte, prosím. Ale proč teda, podle Vás, zrušili roční papírový kupon ne-li proto, aby donutili spořivější občany k registraci. Jakmile to má čip, mají Vás přesně.