Osobně vidím u Opencard jiné problémy, které se veřejně příliš neřeší.
Hlavním je "Souhlas s poskytováním osobních údajů", či spíš "Souhlas se špehováním". Nejsem právník, ale dvoustránkový dokument psaný malým písmem, lze shrnout zhruba těmito slovy:
Dávám souhlas, k tomu, aby každá zúčastněná organizace dostala neprodleně informace, o které si v souvislosti s kartou řekne. Sice k tomu není žádná opora v zákoně, ale na druhou stranu, když to dobrovolně nepodepíšete, žádnou kartu vám nevydáme.
Opravdu nevidím důvod, proč by firma na výběr parkovacích poplatků musela vědět, jak se jmenuji.
Sdružení Iuridicum Remedium proti tomu již delší dobu bojuje, zatím však bezvýsledně.
Druhá věc je nezvládnutá organizace.
Při podání žádosti mi byl sdělen termín vyzvednutí s tím, že v případě zpoždění mi dají vědět. Když jsem se v příslušný den dostavil k výdeji, viselo tam sdělení přesně opačné: Pokud jsme vám nedali vědět, karta není hotová, datum převzetí není pro nás závazné.
Před pár dny jsem strávil 2 hodiny čekáním ve frontě na vydání karty. Ze 3 okének mého pořadníku fungovalo dobře jen jedno. Druhé bylo polovinu času neobsazené, ve třetím slečna obsloužíla za celou dobu asi 4 zákazníky, zbytek času trávila soukromými telefonáty (zaslechl jsem zmínku o svatebních šatech kamarádky).
Dnes jsem zjistil, že najali brigádníky. Na rozdávání letáků...