Za poškození zásilky jsou odpovědné e-shopy

12. 8. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Lidé si stále častěji stěžují na prakticky internetových prodejů, kteří nechtějí převzít odpovědnost za poškozené zásilky. Jak upozorňuje časopid dTest, zákon v tomto případě hovoří jasně, nápravu o poškozené zboží, které bylo odesláno formou zásilky, zodpovídá prodejce. Uložení povinnosti zkontrolovat si zboží při přebírce spojené se ztrátou práva jeho vady reklamovat či jej vrátit je dle našeho průzkumu nejčastější nešvar i těch největších českých internetových prodejců. Ten bohužel přerostl v jakýsi standard, který spotřebiteli ani nepřipadá nezákonný, říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodává: Zákon ale hovoří jasně. Prodejce odpovídá za to, že zboží bude v okamžiku převzetí v souladu s kupní smlouvou, tedy nepoškozené a funkční. A to bez ohledu na to, zda pro něj přepravu zajišťuje nějaký třetí subjekt.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).