Česká pošta obdrží za provoz datových schránek ročně až 215 milionů korun

29. 6. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Od 180 do 215 milionů korun se bude pohybovat roční paušál pro Českou poštu. Peníze půjdou ze státní kasy za provoz datových schránek. Uvedl to pro business server Podnikatel.cz Petr Stiegler, ředitel sekce eGovernment České pošty. Ale to je samozřejmě suma, která je výrazně nižší než kolik stojí dnes stát běžná papírová korespondence. Stát na poštovném díky datovým schránkám výrazně ušetří, zdůraznil Stiegler.

Datové schránky startují dne 1. července na základě zákona č. 300/2008 Sb. Povinné jsou pro všechny právnické osoby, které si schránku musí aktivovat nejpozději do konce října. Od 1. listopadu již musí mít schránky aktivovány všechny právnické osoby. Pro fyzické osoby, včetně OSVČ, jsou datové schránky dobrovolné.

Česká pošta v souvislosti se spuštěním datových schránek nabídne také doplňkové služby k elektronické komunikaci s úřady. Nabídne tzv. bezpečný klíč k datové schránce, který je kombinací bezpečného úložiště a certifikátu, který je nutný pro vstup do datové schránky. Zároveň zavede notifikaci formou sms o příchozí nové datové zprávě. Notifikace e-mailem je ze zákona zdarma. Poslední službou, kterou v tuto chvíli připravujeme a která bude k dispozici v prvních dnech v červenci, bude tzv. datový trezor, doplnil pro server Podnikatel.cz Petr Stiegler.

Elektronický trezor bude především automatickým archivačním systémem a jeho velikost se bude odvíjet od jeho zvolené varianty. Služba spočívá v tom, že zprávy po uplynutí 90 dnů, které zůstávají v informačním systému datových schránek ze zákona povinně, budou automaticky přesouvány do datového trezoru. Česká pošta si za základní verzi datového trezoru bude účtovat stokorunový poplatek. Čtěte více: Stiegler: Česká pošta vstupuje zásadně na trh elektronické komunikace

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).