Vsadit v dnešní době na online podnikání se zdá být jako ideální nápad. Oblíbenost online nákupů mezi českými zákazníci neutichá. Částku, kterou v minulých letech Češi utratili v e-shopech za celý rok, teď s přehledem utratili za půl roku. Vyplývá to z dat nákupního rádce Heureka.cz a veřejně dostupných dat e-commerce.
Tempo růstu se zmírnilo, meziročně se jedná o nárůst o 13 %. Trendy v nakupování však zůstávají podobné,
Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a dodává, co je důvodem zmírnění tempa růstu e-commerce: Již dlouhodobě stagnuje růst nejobjemnějších segmentů, jako je elektronika, bílá technika a podobně. Raketově rostou menší nové segmenty, nemají však takovou sílu, aby vytáhly růst celého trhu. A také častější nákupy v zahraničních e-shopech mohou mít částečný vliv na nižší meziroční růst české e-commerce.
Mohlo by vás zaujmout: Inspirujte se k větším výdělkům u bezchybných e-shopů
Rozhoduje šeptanda a recenze
Názor jiných rozhoduje. Tzv. šeptanda má své místo i v online nakupování. Lidé si rádi doporučí e-shop, který nabízí kvalitní zboží za přijatelnou cenu. Důležitá je také komunikace se zákazníkem a rozhoduje i dopravce. Šeptanda má své místo taky při nákupech v zahraničních e-shopech. Nejoblíbenější zahraniční e-shopy stěží nabídnou zákazníkům možnost platit dobírkou – nejčastěji se v nich platí online platební kartou. Když s tím mají zákazníci dobrou zkušenost, neváhají pak takto platit i u nás,
doplňuje Braverman.
Dobírka je stále oblíbená, ale zákazníci si pro zboží také rádi chodí na odběrná místa, kterých je po České republice více než 9000.
Psali jsme: Založit si e-shop a nenabídnout dobírku je stále holý nerozum
Dobírka a EET
Druhá vlna elektronické evidence tržeb se dotkla také provozovatelů internetových obchodů. Zda se evidence tržeb týká také dobírky a v jakých případech, se dočtete v přehledu pro e-shopy., který server Podnikatel.cz nabídl už dříve.