Zkontrolovat si stav tachometru před nákupem to už mělo být povinností dávno. Dělám to tak vždycky a už jsem na tom ušetřil. Vyšší nájezd není žádná tragédie, když se k auto majitel choval jako člověk a mělo dobrý servis. Takhle jsem si koupil svoje auto, který sice mělo stočeno, ale podle servisu bylo úplně v pořádku. S lejstrem z cebie jsem šel za prodejcem a řekl si o slevu a dohodli jsme se na 15 000 kč dolů.
To by mě zajímalo jak to chce pan ministr udělat. U starých aut to není zjistitelné a nové auta už toho taky tolik nevydrží:-) Velké autobazary už dneska nestáčejí, protože to nemají zapotřebí. Auta z německa, které táhne ekonomiku EU jsou ojeté za pár šlupek. Auto je dneska spotřební materiál a podle toho by jsme se k němu měli taky chovat a neskladovat ho doma více jak 5let.
Když český zákazník slyší jen na cenu, je to těžké. Češi mají určité představy o autě, ale jsou za něj ochotni zaplatit odpovídající částku, takže jim ho dovozce vyrobí na míru. Vezme ojetinu, někdy už v dost špatném stavu, kterou by v zahraničí nikdo nekopil, stočí tachometr a zaregistruje se sníženým nájezdem, tady mu za to utrhají ruce, protože je to přece z Německa, kde se nestáčí. Nejhorší na tom je, že tím přístupem jdou zákazníci jen proti sobě, protože s vyšším nájezdem souvisí vyšší opotřebení a větší investice do servisu. Přitom když se podívají na auto do databáze cebie tak jednoduše zjistí, jestli je auto stočené nebo ne. A pokud nejsou známé informace, což je často u dovozu, tak to taky o něčem svědčí a takvému autu je lepší se vyhnout obloukem.
Cebie neni vsehospasna a navic proverovat si deset aut o ktere mam potencialne zajem se uz docela prodrazi. Samozrejme ze zakaznici chteji co nejnizsi cenu, ale to je tak vsude a neospravedlnuje to podvody. Kdyz zacne Tesco kvuli snizovani nakladu cpat do salamu mrtve psy a kocky, tak za to taky muze zakaznik?
Chtělo by to zařídit jak v Německu, od známého vím že situace tu je opravdu prohnilá a stáčí každý garážník, ztrestnit jak v Německu je to zapotřebí. Přijde mi že nestáčějí už pouze velké bazary pro zachování dobráho jména jako trotina, esa, aaa auto ... idkyz auto esa padělalo servisky co vím... no... je to zlé a chtělo by to s tím něco udělat, bojím se žě pan mládek tomu moc nedopomůže. KM
Mnohem více než nějaký zákon by pomohlo kdyby se zavedla celoevropská databáze která by shromažďovala údaje z STK a od autorizovaných servisů jednotlivých výrobců.
Člověk by se pak po zadaní VINu dozvěděl potřebné údaje. Myslím, že by nebyl problém udělat i mobilní aplikaci, kde by člověk vyfotil VINko a pak se dozvěděl potřebné údaje.
Co se týče údajů z národních STK na webu, tak příklad by jsme si mohli vzít ze z naších Slovenských bratrů.