To by mě zajímalo jak to chce pan ministr udělat. U starých aut to není zjistitelné a nové auta už toho taky tolik nevydrží:-) Velké autobazary už dneska nestáčejí, protože to nemají zapotřebí. Auta z německa, které táhne ekonomiku EU jsou ojeté za pár šlupek. Auto je dneska spotřební materiál a podle toho by jsme se k němu měli taky chovat a neskladovat ho doma více jak 5let.
Když český zákazník slyší jen na cenu, je to těžké. Češi mají určité představy o autě, ale jsou za něj ochotni zaplatit odpovídající částku, takže jim ho dovozce vyrobí na míru. Vezme ojetinu, někdy už v dost špatném stavu, kterou by v zahraničí nikdo nekopil, stočí tachometr a zaregistruje se sníženým nájezdem, tady mu za to utrhají ruce, protože je to přece z Německa, kde se nestáčí. Nejhorší na tom je, že tím přístupem jdou zákazníci jen proti sobě, protože s vyšším nájezdem souvisí vyšší opotřebení a větší investice do servisu. Přitom když se podívají na auto do databáze cebie tak jednoduše zjistí, jestli je auto stočené nebo ne. A pokud nejsou známé informace, což je často u dovozu, tak to taky o něčem svědčí a takvému autu je lepší se vyhnout obloukem.
Cebie neni vsehospasna a navic proverovat si deset aut o ktere mam potencialne zajem se uz docela prodrazi. Samozrejme ze zakaznici chteji co nejnizsi cenu, ale to je tak vsude a neospravedlnuje to podvody. Kdyz zacne Tesco kvuli snizovani nakladu cpat do salamu mrtve psy a kocky, tak za to taky muze zakaznik?