Cestovní kancelář Vivamonde zřejmě podá v nejbližší době návrh na insolvenční řízení. Pojištění pro případ úpadku má sjednáno u pojišťovny Generali. Klienti, pro které pojišťovna zajistila ubytování, se o víkendu vraceli z Turecka jejím leteckým speciálem. Zbývající volná kapacita letadla byla nabídnuta dalším cestovkám, jejichž klienti zde rovněž uvízli v důsledku úpadku CK Vivamonde.
Některým klientům zajišťovala asistenční služba doplnění předepsaných léků, které jim začali docházet. Pro dalších 172 klientů, kteří jsou stále v Turecku a měli se vracet zpět do ČR v pozdějších termínech, zajišťuje ubytování včetně dopravy zpět do vlasti. Jak informovala pojišťovna Generali, situaci výrazně ovlivňuje vrcholící Ramadán. Lidé navštěvují ve větší míře své příbuzné a kapacity hotelů jsou vesměs naplněny. Je omezena i dostupnost některých služeb.
Také klienti, kteří na zaslouženou dovolenou ještě neodletěli, mohou nárokovat své oprávněné požadavky prostřednictvím asistenční služby pojišťovny Generali. Na svých webových stránkách zveřejnila škodní protokol, který stačí vyplnit a odeslat na adresu asistenční služby Europ Assistance s.r.o, Na Pankráci 127, 140 00 Praha 4, která zajišťuje veškerou administrativu spojenou s likvidací pojistné události.
Ke škodnímu protokolu je potřeba přiložit originály či ověřené kopie těchto dokladů:
- cestovní smlouvu uzavřenou s cestovní kanceláří
- doklady o uhrazení zálohy a plné ceny zájezdu (příjmový doklad CK nebo jiný doklad o úhradě)
- doklady o uhrazení případných dodatečných výdajů spojených s pojistnou událostí, za něž požadujete plnění (výdaje na nezbytné náhradní ubytování a stravování v zahraničí, výdaje na zpáteční cestu do ČR).
Podle víceprezidenta Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamury, není třeba kontakt na pojišťovnu složitě hledat. Je součástí cestovní smlouvy. Pojišťovna následně musí vyplatit peníze za zaplacené zájezdy ve lhůtě do 6 měsíců.