Zábavní a mediální průmysl očekává tučná léta. Celosvětové výdaje v oblasti médií a zábavy by se měly v příštích pěti letech zvyšovat v průměru o 5,7 % ročně a v roce 2016 dosáhnout 2,1 bilionu dolarů. Firmám se tak otevírají velké možnosti v odvětví digitální zábavy a médií a nové příležitosti vznikají také pro inzerenty. Rozvoji napomáhá především boom prodejů tabletů, smarthphonů a podobných zařízení. Vyplývá to z aktuálního průzkumu PwC Global Entertainment & Media Outlook 2012–2016.
Firmy dobře pochopily, jaké příležitosti skýtá digitální svět. Letošní rok je pro zábavní průmysl koncem „digitálního začátku“. Spotřebitelé využívají digitální technologie v čím dál větší míře a také na čím dál vyšší úrovni. Nejistota společností v tom, jakou digitální strategii využít se snížila. Nicméně na zavádění zvolených strategiích je ještě potřeba zapracovat,
uvedla Olga Řehořková, specialistka na média a zábavní průmysl ze společnosti PwC Česká republika.
Čtěte také: Láká vás byznys s mobilními aplikacemi? David a Lukáš vědí, co obnáší
Co se týče českého trhu zábavy a médií, ten by se měl v příštích letech rozšiřovat o něco pomaleji. Odborníci očekávají průměrný růst 4,8 %. Lépe by si měla vést venkovní reklama, která má ročně růst o více než 8 %. Internetová reklama poroste v následujících pěti letech o více než čtvrtinu ročně. Češi objevili kouzlo elektronických knih. Jejich prodej loni vzrost přibližně o polovinu. S rozmachem zařízení, která umožňují četbu těchto knih, očekávám ještě dynamičtější trend i do budoucna. V průměru by prodeje elektronických knih měly do roku 2016 růst ročně o více než 60 %,
doplnila Olga Řehořková. Celosvětově stoupnou výdaje za elektronické knihy podle odborníků ročně o více než 30 % a v roce 2016 překonají hranici 20 miliard dolarů.
Čtěte také: Jak se používají 3D technologie pro reklamu a rehabilitace? (VIDEO)
Z průzkumu dále vyplynulo, že výdaje za internetové připojení (kabelové i mobilní) vzrostou v roce 2016 ze stávajících 317 miliard dolarů na 493 miliard dolarů. To znamená roční růst o 9,3 %. Samotné připojení k internetu sice netvoří součást zábavního průmyslu, poplatky za přístup k určitému mediálnímu obsahu jsou ale klíčovým nástrojem výdajů v oblasti medií. Velkou budoucnost předpovídají odborníci mobilnímu přístupu k internetu. Ještě v roce 2007 se podílel 26 % na celkových výdajích za internetové připojení, v roce 2011 to bylo už 40 % a v roce 2016 se očekává 46% podíl, tedy téměř stejně jako kabelové připojení.
Foto: www.isifa.com