Zábavní a mediální průmysl čekají žně. Tablety a smartphony otevřely zlatou žílu

13. 6. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Rozšíření tabletů a smartphonů znamená zlatý důl pro zábavní a mediální průmysl. Podle odborníků by měl proto v příštích letech zažít velký boom.

Zábavní a mediální průmysl očekává tučná léta. Celosvětové výdaje v oblasti médií a zábavy by se měly v příštích pěti letech zvyšovat v průměru o 5,7 % ročně a v roce 2016 dosáhnout 2,1 bilionu dolarů. Firmám se tak otevírají velké možnosti v odvětví digitální zábavy a médií a nové příležitosti vznikají také pro inzerenty. Rozvoji napomáhá především boom prodejů tabletů, smarthphonů a podobných zařízení. Vyplývá to z aktuálního průzkumu PwC Global Entertainment & Media Outlook 2012–2016.

Firmy dobře pochopily, jaké příležitosti skýtá digitální svět. Letošní rok je pro zábavní průmysl koncem „digitálního začátku“. Spotřebitelé využívají digitální technologie v čím dál větší míře a také na čím dál vyšší úrovni. Nejistota společností v tom, jakou digitální strategii využít se snížila. Nicméně na zavádění zvolených strategiích je ještě potřeba zapracovat, uvedla Olga Řehořková, specialistka na média a zábavní průmysl ze společnosti PwC Česká republika.

Čtěte také: Láká vás byznys s mobilními aplikacemi? David a Lukáš vědí, co obnáší

Co se týče českého trhu zábavy a médií, ten by se měl v příštích letech rozšiřovat o něco pomaleji. Odborníci očekávají průměrný růst 4,8 %. Lépe by si měla vést venkovní reklama, která má ročně růst o více než 8 %. Internetová reklama poroste v následujících pěti letech o více než čtvrtinu ročně. Češi objevili kouzlo elektronických knih. Jejich prodej loni vzrost přibližně o polovinu. S rozmachem zařízení, která umožňují četbu těchto knih, očekávám ještě dynamičtější trend i do budoucna. V průměru by prodeje elektronických knih měly do roku 2016 růst ročně o více než 60 %, doplnila Olga Řehořková. Celosvětově stoupnou výdaje za elektronické knihy podle odborníků ročně o více než 30 % a v roce 2016 překonají hranici 20 miliard dolarů.

Čtěte také: Jak se používají 3D technologie pro reklamu a rehabilitace? (VIDEO)

Z průzkumu dále vyplynulo, že výdaje za internetové připojení (kabelové i mobilní) vzrostou v roce 2016 ze stávajících 317 miliard dolarů na 493 miliard dolarů. To znamená roční růst o 9,3 %. Samotné připojení k internetu sice netvoří součást zábavního průmyslu, poplatky za přístup k určitému mediálnímu obsahu jsou ale klíčovým nástrojem výdajů v oblasti medií. Velkou budoucnost předpovídají odborníci mobilnímu přístupu k internetu. Ještě v roce 2007 se podílel 26 % na celkových výdajích za internetové připojení, v roce 2011 to bylo už 40 % a v roce 2016 se očekává 46% podíl, tedy téměř stejně jako kabelové připojení.

Foto: www.isifa.com

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).