Žabka má zájem o maloobchodní síť ESO MARKET, přilepšila by si o téměř 300 prodejen

11. 8. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Zatím malá Žabka má zájem o většího konkurenta. Původem polský řetězec malometrážních prodejen, který v Česku provozuje již 63 obchodů, se zajímá o maloobchodní síť prodejců potravin ESO MARKET. Serveru Podnikatel.cz to potvrdil ředitel řetězce Žabka Zdeněk Linhart: Potvrzuji, určitě máme zájem.

Žabka by si tak mohla přilepšit o celkem 271 prodejen, které jsou doposud provozovány na principu spoluvlastnictví. Ředitel družstva ESO MARKET Miroslav Kúdela však o zájmu Žabky doposud neměl ani tušení: Jednání v podobném duchu zatím neprobíhala. O zájmu nevíme, uvedl.

Síť ESO MARKET umožňuje jednotlivým obchodníkům, respektive členům družstva, dosažení výhodnějších nákupních podmínek od smluvních dodavatelů. Princip Žabky je v tomto duchu podobný. Prodejní prostory, vybavení prodejen, nábytek a IT technologie jsou však ve vlastnictví Žabky. Podnikatel, který v naší prodejně působí, má s námi zprostředkova­telskou smlouvu jako smluvní partner. Zaměstnance my neřešíme, to je záležitost daného podnikatele, přiblížil typ franšízy ředitel společnosti Žabka, a.s. Zdeněk Linhart. Čtěte více: Polský řetězec Žabka zahájil expanzi do Česka

Růst formou akvizic ohlásila Žabka ostatně již v minulém týdnu, kdy informovala o nákupu pražského maloobchodu Palma. V akvizicích chce podle svého ředitele i nadále pokračovat. Celkem Žabka otevře do tří let 250 prodejen, v horizontu pěti let pak až 500 malometrážních obchodů.

Žabka, jejímž vlastníkem je společnost Penta, je původem z Polska, kde provozuje přes dva tisíce prodejen. V Česku otevřela svou první prodejnu v dubnu loňského roku. Po roce mohu říci, že se nám tady líbí a líbí se nám tady čím dál tím více. Zhodnotili jsme, že ten nápad, s kterým jsme přišli, byl dobrý, řekl serveru Podnikatel.cz Zdeněk Linhart, který nepočítá s tím, že Žabka v Česku dosáhne podobné velikosti jako její polská sestra: Chtěli bychom, ale v rámci České republiky by to bylo hodně těžké. Je to přeci jen menší trh. Pokud bychom formou akvizic skoupili další řetězce, tak bychom se podobným číslům mohli samozřejmě lehce přiblížit, ale zatím žijeme v reálných představách, takže zatím o takovém čísle neuvažujeme, uzavřel Linhart.

Další podrobnosti přineseme v zítřejším vydání. 

Zdeněk Linhart, Žabka
Foto: Ivana Dvorská

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).