Názory k článku Začít provozovat svůj vlastní e-shop není žádná věda. Poradíme

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 5. 2013 23:46

    František S. (neregistrovaný)

    Dobrý den, jsem provozovatelem internetového obchodu krátkou dobu přibližně 2 roky a musím říct, že tento rozhovor byl poněkud prázdný. Informace, které přednesl pan Kovařík, jsem jako provozovatel vyčetl během několika dní z internetu a naprosto stejné informace mi byli opakovaně sděleny od všech obchodních zástupců, které jsem oslovil když jsem eshop rozjížděl. Dá se říct že tento rozhovor slouží čistě k tomu aby budoucí provozovatel eshopu vyslyšel informace které mu budou pravidelně omílány dokola od zástupců: seznam.cz, heureka, SEO "alchymystů", České pošty, různých zástupců dalších porovnávačů zboží, PPC reklam a plno dalších kteří Vám budou tvrdit, že za určitý obnos peněz dokáží Váš web protlačit na vyšší místa ve vyhledávačích, zvýšit návštěvnost a hlavně zisk. Pokud nejde čistě o jedinečný druh zboží je to jen tahání peněz z drobných a středních podnikatelů. Čekal jsem v rozhovoru více konkrétních příkladů, ale spíše mi to přišlo jako reklama na profesionály a odborníky na SEO optimalizaci a PPC kampaně. Příjde mi, že jakákoliv společnost zabývající se SEO optimalizací má v týmu jak se vždy dočtete na jejich stránkách nějákého odborníka (profesionála), ale jak jsem sám zjistil na SEO existuje opravdu pouze několik vybraných jedinců, kteří Vám dokážou s vaším podnikáním opravdu pomoci a zbytek jsou jen rádoby "profesionálové" kteří dokáží nastavit Sklik, Adwords, Google analytics, přidat XML do zboží a heuréky a berou za to nepřímo úměrné částky, protože když si člověk řádně pročte podmínky a užívání jednotlivých nástrojů, dokáže si ušetřit slušný budget, který může použít na to konečné proklikání nebo zaplacení PR článku, který si sám napíše podle návodu na internetu nebo si ho v ceně nechá napsat přímo od zdroje. Rada pro všechny: každý člověk který do tohoto světa eshopů vstoupí ze začátku udělá stejnou chybu jakou jsem udělal já, že si tyto všechny nástroje zaplatí, aby nakonec zjistil, že si to všechno dokáže zařídit sám a není to pravidlem ale mnohdy i lépe, protože ať potkáte sebelepšího specialistu tak žádný neví jak přesně jsou nastavení google roboti nebo roboti seznamu, aby dle toho mohl optimalizovat web. Uvítal bych další část tohoto rozhovoru, ale trochu podrobnější a poučnější toto na mě působilo jako reklama. Ale chápu, že na rozhovor byl pouze omezený čas.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).