Začněte podnikat s franšízou. Máte na výběr až ze 246 konceptů

11. 3. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
V České republice lze využít přes dvě stovky franšíz. Na výběr je jak z tuzemských značek, tak i ze zahraničních. Ty ze světa se na český trh derou stále více.

Rychlý start podnikání s nižším rizikem neúspěchu. Právě to láká začínajícího byznysmena na způsobu podnikání tzv. franšízou. V České republice je aktuálně na výběr z 246 franšízových konceptů. Z toho 142 franšíz je tuzemských. Zájem ze zahraničí je však stále větší. 

Čtěte také: 5 nových fastfoodů, které míří do Čech. Víme, kolik stojí otevření pobočky

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

V ČR je na výběr až ze 246 franšízových konceptů.

Důvodem posílení pozice zahraničních konceptů je fakt, že mnoha z nich se loni podařilo konečně vstoupit na český trh. Některé z nich hledali své master-franchisové partnery či vhodné prostory i několik let, říká Marek Halfar, ředitel poradenské společnosti Profit system franchise services.

Mohlo by vás zaujmout: Jsou manželé a prodávají potraviny od farmářů. Jak funguje bedýnkový byznys?

Mezi české firmy, které vsadily na výhody franšízového způsobu rozvoje, patří například Kostelecké uzeniny nebo pivovar Bernard. Franšízsový způsob rozvoje využívají zejména značky, které chtějí se svou sítí expandovat například do regionů. Mnohdy je pro ně rozvoj prostřednictvím franšízantů nejen rychlejší, ale ekonomicky výhodnější, doplňuje Marek Halfar.

Jak na daň z příjmů?

Přečtěte si daňový speciál, který poradí jak na daň z příjmů věcí krok za krokem.

 

Má to výhody

Ať už si začínající podnikatel vybere tuzemskou nebo zahraniční značku, způsob franšízy a výhody, které přináší, jsou shodné. Zjednodušuje vstup na trh a snižuje riziko neúspěchu. Výhodu franšízant pocítí také při styku s dodavateli. Nemusí si lámat hlavu ani například s koncepcí a strategiemi, protože i ty přebírá. Stává se tak pouze vykonavatelem.

Čtěte také: Chcete začít podnikat? Známe rub a líc franšízového podnikání

Franšízing získává na oblibě jednak díky průběžné podpoře podnikatele ze strany majitele podnikatelské licence čili franšízora, ale také díky neustále se rozšiřující nabídce ověřených nápadů, potvrdil už dříve pro server Podnikatel.cz Jan Gonda, prezident České asociace franchisingu.

Je z čeho vybírat

Z tuzemských franšíz se nabízí například: 

  • Lékárny Benu
  • Koncept kaváren CrossCafe
  • Realitní kancelář Evropa 
  • Kamenné farmářské prodejny Náš grunt 
  • Fresh bary pod značkou Ugova čerstvá šťáva
  • Síť prodejen Oxalis čaj&káva

Ze zahraničních franšíz můžete sáhnout například po: 

  • Restaurace Subway
  • Natuhouse, služby a produkty pro výživu a dietu
  • McDonald's
  • Francouzská kosmetická společnost Yves Rocher
  • Hudební školy Yamaha
  • Century 21 

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).