Mediální magnát Rupert Murdoch způsobil v květnu 2009 velké pozdvižení, když oznámil, že do roka jeho News Corporation zpoplatní své zpravodajské weby. Naboural tím zažité schéma, že obsah na internetu je poskytovaný zdarma. A jak je to u jiných médií? Proč některá média žijí převážně z reklamy a jiná z předplatného? Jsou stávající modely financování dlouhodobě udržitelné a jaké jsou alternativní modely?
Na to se bude snažit odpovědět druhé setkání v rámci nového projektu MEDIA MONDAY, které se uskuteční již za dva týdny. Hovořit se bude o tom, jak se mohou média vypořádat se současným propadem výnosů nebo také jak je myšlenka zpoplatnění internetového obsahu reálná či nikoli.
Prohlášením o zpoplatnění zpravodajských internetových portálů rozpoutal Rupert Murdoch živou diskuzi také v české mediální oblasti. Proto chceme tuto debatu pozvednout na úroveň odborného setkání všech, kteří mají možnost budoucí vývoj ovlivnit,
upřesňuje Nikola Rafaj, programový ředitel sdružení TUESDAY Business Network.
Další ze série setkání pod hlavičkou MEDIA MONDAY tentokrát s podtitulem Krize, nekrize – Jak (znovu) financovat média se uskuteční již za dva týdny, v pondělí 21. září 2009. Nově se účastníci sejdou v prostorách multimediálního školícího střediska FUTUROOM. Speakery pondělního setkání budou Matěj Hušek (PPF Media), Miroslaw Kowalski (Edytor) a Radim Krejčí (Patria Online), kteří zasednou v následné panelové diskuzi po boku moderátora Patricka Zandla (Lupa.cz).
Toto je P.R. sdělení, redakce nezodpovídá za publikovaný obsah.