Dále není potřeba, aby senior dokládal výši důchodu, ten se sehrává z databáze už léta, stejně jako nemocenská, finanční úřad. Výpis z katastru nemovitostí si také řeší úřad práce sám. Ale je pravda, že člověk, který se se systémem dosud nesetkal, tak z toho má trochu zamotanou hlavu. A žádosti zaslané elektronicky opravdu stojí za to, nedovyplnené, chybí polovina podkladů... Nezbývá než telefonovat, ale hodně lidí nebere cizí čísla. Na řadu přijde písemná výzva, která leží často deset dní na poště, než je vhozena adresátovi do schránky. Nejhorší je to o poprvé, pak už je to snadnější. Náklady na energie opravdu vzrostly hodně a obávám se, že tohle všechno je teprve začátek.
Není-li potřeba, aby senior dokládal vžši důchodu, neměl to po seniorce úředník chtít (a na formuláři by měla být poznámka že to není potřeba). Jinak by úřad výrazně ušetřil, kdyby místo telefonování posílal SMS (cizí čísla mnoho lidí nezvedá, ale SMS si přečtou a text např. Je potřeba doplnit ...... k žádosti o příspěvek na bydlení - volejte ..... nebo se dostavte na Úřad práce) a kdyby posílal korespondenci obyčejnou poštou a teprve kdyby do 10 dnů klient nepřišel ani nevolal, tak poslat doporučeně. Většina lidí by přišla ihned a jen malá část by čekala na dopis s modrým pruhem ...