Zákazníci Delvity ode dneška nakupují v Bille, změnu image ještě zcela nepocítí

4. 6. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Obchodní řetězec Billa dnešním dnem otevírá dvojnásobek svých prodejen. V pátek 1. června oficiálně převzal síť supermarketů Delvita a zvýšil tak svůj podíl na trhu. Zákazníci přeměnu značky zatím nepoznají, první rebrandingová prodejna zahájí provoz až 16. července na pražském Karlově náměstí.

Český trh obchodníků s potravinami a drogistickým zbožím pocítil v pátek 1. června změnu. Podíl společnosti Billa ČR se z 3,5 procent zvýšil na rovných 8 procent. Zvýšení podílu nastalo po plánovaném převzetí prodejen Delvita. Transakci v hodnotě 100 miliónů eur posvětila už 27. dubna Evropská komise.

Delvita se „přebarví“ na Billu postupně

Změna značky bude postupná. Billa chce převléknout Delvitu do svého kabátu nejdříve v Praze a pak v těch oblastech, kde je Billa pro zákazníky velkou neznámou. „V Praze otevřeme přeměněnou prodejnu v pondělí, 16. července na Karlově náměstí. Budou následovat prodejny v Chomutově a ve Zlíně,” řekl Jaroslaw Szcypka, generální ředitel Billa ČR. Poslední obchod s novou „vizáží” by se měl zákazníkům představit nejpozději do konce roku 2008.

Rebranding bude provázet i řada změn. Přizpůsobí se sortiment, jehož analýza v dosavadních prodejnách Delvita právě probíhá, vytvoří se nové vztahy s dodavateli a budou zaváděny nové výpočetní systémy. „Žádnou z prodejen však nehodláme uzavřít a to i přes v některých oblastech velkou blízkost. Počet pracovních míst rovněž zachováme,” zdůraznil Jaroslaw Szcypka.

Billa: Chceme se stát jedničkou mezi supermarkety

Počet supermarketů Billa provozovaných společností REWE Group Austria, která vlastní také síť diskontů Penny Market, vzrostl integrací Delvity na 180. Počet zaměstnanců se zvýšil na 5000 a roční obrat vzroste na 17 mld. korun. Současná akvizice však nebude mít podle generálního ředitele Billa ČR Jaroslawa Szcypky vliv na další rozvojové plány. Společnost chce v příštích pěti letech otevřít 7 až 8 nových prodejen ročně. Centrem zájmu budou obce kolem 5000 obyvatel. Billa se tak díky rozvojovým plánům chce stát na českém trhu supermarketem číslo 1 stejně jako tomu je v Bulharsku, Rumunsku a na Slovensku.

Konkurovat chce především důrazem na čerstvost, kvalitu a cenu a do budoucna nabídne svým zákazníkům sortiment rozšířený o biopotraviny, které se v poslední době stávají hitem, a s nimiž má zkušenosti z mateřské společnosti v Rakousku. Konkrétní termín nabídky ale nebyli schopni zástupci Billa ČR potvrdit.

Bronzový stupínek v celoevropském měřítku

Obchodní řetězec Billa působí v devíti evropských zemích. Zaměstnává celkem 270 tisíc zaměstnanců. V potravinářském maloobchodě patří jejímu majiteli REWE Group Austria 3. místo po společnostech Carrefour a Tesco. Roční obrat činil v loňském roce 43 mld. eur.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).