Obliba českých internetových uživatelů vybírat si internetový obchod prostřednictvím cenových srovnávačů a nákupních rádců roste. Zatímco ještě před třemi lety si zvolila služby nákupních rádců jen necelá pětina zákazníků, v loňském roce si s jejich pomocí vybíralo vhodný e-shop pro svůj nákup 52 % uživatelů internetu.
Statistiky vyplývají z online průzkumu, který na vzorku 6 500 respondentů provedl nákupní rádce Heureka.cz ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research.
Během tří let se obliba výběru e-shopů přes cenové srovnávače a nákupní rádce zvýšila téměř trojnásobně. Zatímco v roce 2009 je využívalo jen 19 % lidí, v roce 2011 to bylo už 44 % uživatelů a v loni se pro nákup v e-shopu rozhodovalo za pomoci srovnávačů už 52 % všech zákazníků.
Nárůst obliby nákupních rádců je dán citlivostí zákazníků na cenu zboží a kvalitu samotného obchodu. Díky cenovým srovnávačům mohou velice rychle a jednoduše porovnat nabídky tisíce obchodů a ušetřit značnou část ceny zboží. V případě nákupního rádce mohou navíc nakoupit v ověřeném a spolehlivém obchodě,
říká Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.
Naopak klesá tendence vyhledávat e-shopy prostřednictvím internetových vyhledávačů. Zatímco v roce 2009 vybírala e-shopy přes vyhledávače téměř polovina uživatelů, o dva roky později už to byla necelá třetina,
dodává Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research. Vloni už k výběru obchodu zvolila klasický internetový vyhledávače jen pětina uživatelů.
Jakým způsobem vybíráme e-shopy | Rok 2011 | Rok 2012 |
---|---|---|
Používám srovnávače cen a nákupní rádce | 44 % | 52 % |
Používám internetové vyhledávače | 30 % | 20 % |
Mám své oblíbené obchody, které neměním | 18 % | 14 % |
Spoléhám na internetové diskuse | 3 % | 5 % |
Dám na doporučení přátel | 6 % | 9 % |