Zákazníci e-shopů sází na nákupní rádce a cenové srovnávače

4. 3. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 329515
Češi se učí vybírat zboží na internetu pomocí cenových srovnávačů a nákupních rádců. Na doporučení přátel už dá málokdo.

Obliba českých internetových uživatelů vybírat si internetový obchod prostřednictvím cenových srovnávačů a nákupních rádců roste. Zatímco ještě před třemi lety si zvolila služby nákupních rádců jen necelá pětina zákazníků, v loňském roce si s jejich pomocí vybíralo vhodný e-shop pro svůj nákup 52 % uživatelů internetu.

Statistiky vyplývají z online průzkumu, který na vzorku 6 500 respondentů provedl nákupní rádce Heureka.cz ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research.

Během tří let se obliba výběru e-shopů přes cenové srovnávače a nákupní rádce zvýšila téměř trojnásobně. Zatímco v roce 2009 je využívalo jen 19 % lidí, v roce 2011 to bylo už 44 % uživatelů a v loni se pro nákup v e-shopu rozhodovalo za pomoci srovnávačů už 52 % všech zákazníků. 

Nárůst obliby nákupních rádců je dán citlivostí zákazníků na cenu zboží a kvalitu samotného obchodu. Díky cenovým srovnávačům mohou velice rychle a jednoduše porovnat nabídky tisíce obchodů a ušetřit značnou část ceny zboží. V případě nákupního rádce mohou navíc nakoupit v ověřeném a spolehlivém obchodě, říká Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Naopak klesá tendence vyhledávat e-shopy prostřednictvím internetových vyhledávačů. Zatímco v roce 2009 vybírala e-shopy přes vyhledávače téměř polovina uživatelů, o dva roky později už to byla necelá třetina, dodává Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research. Vloni už k výběru obchodu zvolila klasický internetový vyhledávače jen pětina uživatelů.

Jakým způsobem vybíráme e-shopy Rok 2011 Rok 2012
Používám srovnávače cen a nákupní rádce 44 % 52 %
Používám internetové vyhledávače 30 % 20 %
Mám své oblíbené obchody, které neměním 18 % 14 %
Spoléhám na internetové diskuse 3 % 5 %
Dám na doporučení přátel 6 % 9 %
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).