Zákazník vašeho eshopu přestal být „konzerva“. Na obhlídku do obchodu už nechodí

11. 2. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
E-shopy si získávají důvěru. Spokojený zákazník se vrací, aniž by si před tím produkt prohlédnul v obchodě. Důležitou roli v onlinebyznysu hrají i srovnávače.

Obhlídnout produkt v kamenném obchodě, a pak teprve za něj utratit peníze v e-shopu. Od praxe, která byla posledních pár let běžná, se pomalu ustupuje. Češi začínají být v online nakupování zběhlejší a stále více se vrací do svých oblíbených e-shopů, kterým důvěřují. Tento fakt vyplynul z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci.

Mohlo by vás zaujmout: E-shop na vedlejšák může vydělávat, i když mu věnujete jen pár hodin denně

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Před nákupem na internet už na obhlídku do obchodu nechodí. 

Potvrzuje se, jak důležitý je pro internetové obchodníky spokojený zákazník – rád se do kvalitního e-shopu vrátí. E-shopy v poslední době hodně zapracovaly na vizuálním i informačním komfortu, navíc mají důvěru spotřebitelů. Ti tedy rovnou objednávají vybrané produkty bez dalšího váhání, potvrdil výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Čtěte také: Jak prodávat své výrobky a nemít přitom vlastní e-shop. Tady jsou 3 tipy

Při nákupu na internetu hrají velkou roli také srovnávače cen. Nejvýhodnější nabídka láká. Průzkum ukázal, že čtvrtina oslovených nakupujících začíná přímo od nejvýhodnější ceny, jak jí nabídnou srovnávače, udává Jan Vetyška.

Čtěte také: Vlastníte e-shop? Využijte nabídky srovnávačů zboží, můžete prodat více

Opatrnost zákazníků e-shopů je však stále na místě. Ve výběru a v následné koupi na internetu podle srovnávačů hrají velkou roli recenze. Pokud chybí, stává se e-shop v očích zákazníka nedůvěryhodný: Ať je cena sebelepší, pokud e-shopu chybí jakákoli recenze od předchozích zákazníků, nenakoupím v něm. Mám zkušenost také s tím, že se objevují recenze nápadně pozitivní. Jako by je psal sám provozovatel e-shopu, či někdo z jeho známých. I tady od nákupu raději upustím, svěřila se serveru Podnikatel.cz Zdeňka Hlaváčková, jedna z pravidelných zákaznic na internetu.

Čtěte také: Už dvě negativní recenze odvádí zákazníky. Jednejte proto okamžitě

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).