Obhlídnout produkt v kamenném obchodě, a pak teprve za něj utratit peníze v e-shopu. Od praxe, která byla posledních pár let běžná, se pomalu ustupuje. Češi začínají být v online nakupování zběhlejší a stále více se vrací do svých oblíbených e-shopů, kterým důvěřují. Tento fakt vyplynul z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci.
Mohlo by vás zaujmout: E-shop na vedlejšák může vydělávat, i když mu věnujete jen pár hodin denně
Potvrzuje se, jak důležitý je pro internetové obchodníky spokojený zákazník – rád se do kvalitního e-shopu vrátí. E-shopy v poslední době hodně zapracovaly na vizuálním i informačním komfortu, navíc mají důvěru spotřebitelů. Ti tedy rovnou objednávají vybrané produkty bez dalšího váhání,
potvrdil výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Čtěte také: Jak prodávat své výrobky a nemít přitom vlastní e-shop. Tady jsou 3 tipy
Při nákupu na internetu hrají velkou roli také srovnávače cen. Nejvýhodnější nabídka láká. Průzkum ukázal, že čtvrtina oslovených nakupujících začíná přímo od nejvýhodnější ceny, jak jí nabídnou srovnávače,
udává Jan Vetyška.
Čtěte také: Vlastníte e-shop? Využijte nabídky srovnávačů zboží, můžete prodat více
Opatrnost zákazníků e-shopů je však stále na místě. Ve výběru a v následné koupi na internetu podle srovnávačů hrají velkou roli recenze. Pokud chybí, stává se e-shop v očích zákazníka nedůvěryhodný: Ať je cena sebelepší, pokud e-shopu chybí jakákoli recenze od předchozích zákazníků, nenakoupím v něm. Mám zkušenost také s tím, že se objevují recenze nápadně pozitivní. Jako by je psal sám provozovatel e-shopu, či někdo z jeho známých. I tady od nákupu raději upustím,
svěřila se serveru Podnikatel.cz Zdeňka Hlaváčková, jedna z pravidelných zákaznic na internetu.
Čtěte také: Už dvě negativní recenze odvádí zákazníky. Jednejte proto okamžitě