Výchozím bodem pro firemní stránky na Facebooku je tzv. timeline. I když tento koncept byl původně určen jednotlivým uživatelům, aby lépe a intuitivněji vyprávěl jejich příběh, nově bylo využito i pro vyprávění příběhů značek. Stránky timeline jsou zkrátka udělány tak, aby byly více osobní než jejich předchůdci.
Hlavním, na první pohled viditelným, bodem je velká profilová fotka a příspěvky zobrazované na časové ose (Timeline). Na profil typu timeline přešly všechny firemní stránky automaticky počínaje 30. 3. 2012. Čtěte také: 7 tipů, jak získat fanoušky pro stránku na Facebooku
Co je to cover photo?
Na úvodní stránce je zobrazena velká úvodní profilová fotka (cover photo), kterou uvidí návštěvníci firemní stránky jako první. Sdělte pomocí ní jakoukoli informaci. Jeden obrázek řekne více než tisíce slov.
Úvodní obrázek můžete využít k propagaci svého brandu, díky čemuž můžete zanechat ten nejlepší první dojem, vyvolat pozitivní emoce a povzbudit návštěvníky, aby se stali fanoušky.
Data na Timeline
Informace a jednotlivá data jsou řazeny chronologicky na časové ose. Ty informace, které jsou z pohledu brandu důležité, můžete „přišpendlit“, aby se zobrazovaly na vrcholu timeline. Toho docílíte přes „upravovací tužku“ u příspěvku a volbu „Připnout nahoru“.
Další možností je zvýraznit příspěvky tak, že se budou zobrazovat přes oba dva sloupce timeline (pomocí hvězdičky). Čtěte také: Pět triků, jak budovat a propagovat lokální byznys skoro zadarmo
Další výhody firemního Facebooku jsou:
- uživatelé mohou stránce zasílat privátní zprávy (opačně je možné pouze odpovídat),
- přímo na Timeline je možné přidávat různé uživatelské aplikace, např. mapy, YouTube kanál, twitter, atd.)
- nový administrátorský panel
Pro administrátory firemních timeline stránek je hlavní zprávou, že vidí nahoře stránky velký administrátorský panel, ve kterém jsou zobrazeny všechny pro ně důležité informace, mezi kterými nechybí aktivita fanoušků stránky, dosah sdělení na přehledných grafech.
Jak si připravit stránku na Facebook Timeline?
Při registraci nové firemní stránky, si nejdříve založte stránku pomocí jednoduchého nástroje Create Page. Vyberte si novou úvodní profilovou fotku (cover image). Velikost úvodního obrázku je 851×315 pixelů. Samozřejmě můžete nahrát profilovou fotku o jiných rozměrech, ale riskujete, že nebude vidět vše, co chcete a tak, jak chcete. Navíc větší rozměry budou automaticky Facebookem komprimovány.
Na úvodní fotce nesmí podle pravidel Facebooku převládat text, nesmí zde být obsaženy výzvy k akci (např. „Staňte se fanoušky“), ani žádné kontaktní údaje včetně adresy webových stránek či údaje o cenách.
Dalším krokem je výběr profilového obrázku. Na profilový obrázek se hodí většinou firemní logo. Nově profilový obrázek má danou pevnou velikost 180×180 px. Čtěte také: E-shop jako vedlejšák. Každý si může přilepšit
Jakmile naberete dostatečný počet fanoušků, změňte si URL vaší firemní stránky. Podnikatel.cz má například URL adresu svých stránek ve formě: www.facebook.com/podnikatel
Změnu můžete provést na této adrese, na které se rovněž ověřuje dostupnost jména: www.facebook.com/username
Poté stačí již jen aktivně publikovat nový obsah a dávat impulsy fanouškům ke sdílení.
Autor: Richard Kafoněk, specialista na internetový marketing