Zaměstnavatel by si měl umět hýčkat své zaměstnance. Jednou z možností, jak dát najevo spokojenost s jejich odvedenou prací, jsou zaměstnanecké benefity. Mobilní telefon, firemní automobil nebo snad příspěvek na dopravu rozhodně nevévodí v žebříčku oblíbenosti benefitů. Jak ukázal průzkum agentury AC JOBS, zaměstnanci nechtějí trávit celý den v práci od rána do včera.
Čtěte také: Nenechte si utéct klíčové zaměstnance. Objevte pro ně nové benefity
Stále více lidí si přeje pracovat flexibilně a mít možnost vyřídit si v průběhu dne také své osobní věci, případně odcházet z práce domů dříve. Zbytek práce, který přes den nestihnou, pak vyřídí například, až jejich děti usnou. Kromě toho také uvítají třináctý a čtrnáctý plat, který však většina firem nenabízí. Nejčastějším poskytovaným benefitem zůstávají stravenky,
řekla Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka společnosti AC JOBS.
Mohlo by vás zaujmout: Chcete udržet firmu v černých číslech? Hýčkejte své zaměstnance
Zaměstnavatelé svým zaměstnancům nabízejí nejčastěji stravenky. Ty však v žebříčku oblíbenosti vrcholu ani zdaleka nedosahovaly. Jak se ukázalo, zaměstnavatelé benefit v této formě vnímají jako samozřejmost.
Netradiční zaměstnanecké benefity
Vedle tradičních zaměstnaneckých benefitů se nabízí i řada těch méně tradičních. Rozhodně mezi ně patří například firemní školky. Čím dál oblíbenější se stávají rovněž tzv. “cafeterie”, kdy si každý zaměstnanec může vybrat benefity dle svého. Zaměstnanec může zkombinovat některé z benefitů, jako jsou například penzijní pojištění, fitness, slevy na výrobky a služby u partnerů, jazykové kurzy, možnost výběru vybavenějšího typu pracovního mobilu, zdravotní péče, zvýhodněné finanční půjčky, naturálie – produkty firmy,
vysvětlil už dříve pro server Podnikatel.cz David Petrů, výkonný ředitel české pobočky mezinárodní personálně poradenské společnosti HILL International.
Jak na daň z příjmů?
Přečtěte si daňový speciál, který poradí jak na daň z příjmů věcí krok za krokem.
Benefity lze odepisovat
Existuje celá řada výhod, které lze zahrnout do daňově uznatelných nákladů. Přičemž by zároveň měly představovat pro zaměstnance příjem osvobozený od daně nepodléhající odvodům na sociální a zdravotní pojištění. Které to mohou být, uvádí zákon o dani z příjmů §6, §24 a §25.
Čtěte více: Přečtěte si, jak správně účtovat benefity pro zaměstnance