Rapid je povedené a hezké auto, ale katastrofálně předražené. Také jsem o něm uvažoval, ale už mě to přešlo. Kdyby byl Rapid v základu za 220k stejně jako Peugeot 301 nebo Citroen Elysée, tak by to byl prodejní trhák. Touhle cenou ho ale Škodovka úplně zařízla. Sleva 20k je vzhledem ke konkurenci žalostně málo.
Mne se Rapid libi, Hyundai bych si nekoupil a francouze po zkusenostech z minulosti urcite taky ne. Strohost interieru je velmi subjektivni dojem-neustale omilany blabol redaktoru.
Design VW ma vysokou uroven, je to ucelove a prakticke bez preplacanych infantilnich prvku.
Ke vsemu uvedene ceny nejsou pevne ani koncove, takze srovnavat korejce, francouze nebo jina auta je dost kontroverzni; spis bych rekl, ze clanek je tak trochu marketingove zalozeny dovozci uvedenych znacek.
koukam na ceniky:
Renault fluence jiz od 265 000,-
Hyundai I30 jiz od 290 000,- zakladi cena, bez klimatizace. s klimou 315 000,-
Ve vsech trech autech jsem sedel: v interieru maji Hyundai i Renault tzv. futuristicky design ale velmi umely a ocividne schavlne nabubrely s velkym mnozstvim nelogicky umistenych tlacitek. Skoda jako vzdy pro nekoho nudny ale pro me moderni, minimalisticky a dospely design. Renault i Hyundai maji oba kilovatove silnejsi motor s velkou spotrebou nizkym krouticim momentem, a oba i prez vyssi vykon toci pri stejne rychlosti na idealni rychlostni stupen vice otacek nez skoda. Jde o pomerne zastaralou techniku.
Musím souhlasit s tímto komentářem. Důvod? Nynější cena za Rapida není ještě ideální. Aby měl člověk aspoň nějakou slušnou výbavu, tak se musí ohlížet po minimálně po druhé výbavové kategorii Rapid Fresh Ambition od 279 900 Kč. A dostane slušné auto. Ale důležité je, že Škodovka je opravdu bezpečné, robusní auto a to mluvím z vlastní zkušenosti z dopravních nehod (ne vlastních). Renault, Hyundai a podobné diskontní vozy (jsou jak s papíru), lákají jen na pořizovací cenu, ale když si člověk spočítá náklady na servis a odolnost auta, tak není co řešit. Němec je Němec. A teď do mně ..... .
Souhlas. Pristup do kufru je i pro me dulezity. Mam sedan a je fakt, ze vetsi veci nenalozim. Takze mam sice kolem 500 litru, ale vyuzit se daji stezi. Navic prostor pod zadnim oknem se take neda vyuzit kvuli pevnemu "deklu". Pokud jsou v rapidu pouzity stadnardni VW dily a spotrebbi material jako kotouce, tlumice, atd... neni co resit. Mam francouze od novoty a predni kotouce byly hotove driv nez brzd. oblozeni a nasledovaly zavady podobneho typu na ktere se samozrejme zruka X let nevztahuje. Takze uz me nikdo nepresvedci ze by Skoda byla horsi a z meho pohledu pokud je lepsi mak zakonite bude i drazzsi.
Články o škodovkách přijdou stejné jako o Nokiích. Škodoka i Nokia jsou hodnocený výhradně negativně, přičemž její prodeje jsou velmi slušné.
Já sám jsem se rozhodl pro Rapida s výbavou ambition plus, 77 kW, 6° manuál.
To, co jmenuje pisálek jako negativa, je pro mne pozitivní. Já se za jízdy divám na silnici a načinčaný interiér mne nezajímá, všechny ovládací prvky jsou přesně na svém místě. Vychvalovaný např. hill holder jsem nikdy nepotřeboval. Prostě Rapid mi přijde jako auto pro každodenní ježdění za prací bez zbytečných opičáren, které ocení jen lidi jejich vkus se od prvního autíčka na klíček nezměnil.
Snad si snaživý pisálek článkem vydělal aspoň na půl nádrže svého Favorita.