Servery Podnikatel.cz a Digizone.cz zaostřily na koncesionářské poplatky

19. 6. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Podnikatelé by měli být na pozoru. Koncesionářské poplatky musí platit i za mobily, které jsou schopny přijímat vysílání rozhlasových stanic. Týká se to i služebních mobilních telefonů, které zaměstnavatel poskytne zaměstnancům. Pokud máte dejme tomu dvacet zaměstnanců a všichni používají služební mobily s možností příjmu rádia, k tomu například pět služebních automobilů s autorádii, měli byste měsíčně platit jenom za mobily a auta 25 rozhlasových poplatků (násobeno 45 korunami to znamená 1125 korun), a to k nim ještě nejsou připočítány skutečné rozhlasové přijímače ve firmě, upozorňuje v dnešním vydání server Digizone.cz. Čtěte více na Digizone.cz: Podnikatelé, platíte za své zaměstnance koncesionářské poplatky?

Jak server dále upozorňuje, skutečný počet rozhlasových i televizních přijímačů by měla firma nebo podnikající fyzická osoba nahlásit Českému rozhlasu a České televizi. Placení se totiž nevyhnou, obě média už nějaký čas provádějí pravidelné kontroly firem a ověřují si, zda údaje zaslané Útvaru rozhlasového poplatku ČRo nebo Útvaru televizního poplatku ČT odpovídají skutečnosti.

Podobný styl vybírání poplatků je podnikatelům samozřejmě proti srsti. Naše Asociace je všeobecně proti jakémukoliv principu „kolektivní viny”, které návrh plošného vybírání jakýchkoliv poplatků připomíná. Není akceptovatelné, aby kdokoliv platil za něco, co třeba vůbec nevyužívá. Stejně tak není akceptovatelné to, aby si provozovatel takových služeb usnadňoval práci tím, že zpoplatní jednoduše všechny, zdůraznil v dnešním vydání serveru Podnikatel.cz Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Podle něj by měl platit pouze ten, kdo danou službu skutečně využívá. Jak toto technicky zjistit, není ale naše starost, to je starost provozovatelů těchto služeb, doplnil Okamura. Čtěte více: Neplatíte koncesionářské poplatky za mobil? Pozor na pokutu

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).