Zásilky z e-shopů můžete vyzvedávat z výdejních boxů. Které jsou nejlevnější?

6. 9. 2021
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Po celé republice stále přibývá boxů, kde je možné vyzvednout si balíčky objednané z e-shopů. Kolik za tento způsob doručení zboží zaplatíte?

Už dříve jsme psali, že podle dat ze serveru Česká logistika.cz vycházejících ze 17 milionů analyzovaných zásilek v segmentech B2B a B2C za celý rok 2020 každá třetí zásilka končí na výdejním místě a poslední míli si zákazník obstará sám. Také statistiky Alzy ukazují, že roste obliba boxů: zatímco zkraje loňského roku představoval podíl zásilek doručených přes AlzaBoxy 6 %, nyní se již jedná o třetinu nákupů. 

Co se dozvíte v článku
  1. Boxů stále přibývá
  2. Podívejte se do galerie:
  3. Jaká jsou omezení? 
  4.  Jaké jsou ceny?
  5. Kolik zaplatíte za klávesnici?

Boxů stále přibývá

Alza navíc díky spolupráci s integrátorem Balíkobot provozujícím platformu Lockers.ai zpřístupňuje kapacitu sítě AlzaBoxů dopravcům i zájemcům z řad e-shopů. Naším cílem je, aby AlzaBoxy byly co nejdostupnější pro co nejvíce lidí. Zákazníci stále více upřednostňují osobní vyzvedávání objednávek, zejména kvůli časové svobodě, bezpečnosti a možnosti volby. Díky spojení s Lockers.ai můžeme AlzaBoxy otevřít dalším hráčům e-commerce a umožnit do nich doručovat zboží z tisíců českých a slovenských e-shopů, uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility managementu Alza.cz. 

Zásilkovna v České republice nainstalovala už tisíc Z-BOXů, do konce roku plánuje toto číslo navýšit na 2 500. Jedná se o bezdotyková soběstačná výdejní místa napájená solárním panelem a ovládaná přes mobilní aplikaci Zásilkovna. Z-BOXy kvůli solárnímu panelu potřebují ke svému provozu slunné místo a mohou tak stát kdekoliv. Nejčastěji je najdete na parkovištích, autobusových zastávkách nebo na náměstích. Zakladatelka Zásilkovny a CEO Packeta Group Simona Kijonková tiskové zprávě prozradila, letos plánují spustit další službu v podobě možnosti podání zásilek přímo na Z-BOXu. Zpřístupníme tak možnost podání zásilky i z malých obcí, kde se Z-BOXy již nachází a kde je plánujeme v budoucnu instalovat, dodala.

Také společnost DPD se rozhodla spustit samoobslužné boxy. V rámci nich bude možné balíky nejen vyzvedávat, ale také posílat a poradí si i s většími zásilkami. První pilotní boxy by už měly být nainstalovány na dvanácti pražských lokalitách v blízkosti obchodních center a administrativních budov.. Boxy v podstatě rozšíří stávající síť výdejních míst Pickup, kterých máme v České republice již více než 1300 a na kterých bude také nově možné zásilky podávat, doplňuje Miloš Malaník, generální ředitel DPD.

Česká pošta na začátku letošního roku uvedla, že plánuje rozšířit poskytování svých služeb o takzvané Balíkomaty, tedy automatizovaná zařízení na příjem a výdej zásilek České pošty a ostatních dopravců. Měly by mít kapacitu 40 až 150 a být rozmístěny po celém území ČR, tedy na pobočkách České pošty i mimo tyto provozovny. V první fázi počítá s přibližně 300 výdejními boxy na poštách a s dalšími 1500 boxy mimo ni. Zatím jsou však k dispozici pouze pobočky Balíkovny, a to také jak na pobočkách, tak na externích místech a výdejních místech v síti Sazka. Celkem mohou lidé využít 5200 Balíkoven po celé České republice.

Podívejte se do galerie:

Jaká jsou omezení? 

Boxy jsou limitované velikostí zásilky. To se zákazník dozví až během nákupu. Například v Alze nebo na Mall systém nedovolí zvolit možnost vyzvednutí v boxech, pokud bude zboží objemnější. Boxy je však možné použít pro zásilky s více položkami, kdy dopravu zaplatíte vždy jen jednou a nezáleží na velikosti nebo počtu potřebných přihrádek v boxech. 

 Jaké jsou ceny?

Ceny za doručení zásilky do výdejního boxu
Internetový obchod Cena Typ boxu
KnihyDobrovsky.cz 29 Kč Z-BOX
Zoot.cz 39 Kč* Z-BOX
CZC.cz 48 Kč Mall Box
Albi.cz 48 Kč Z-BOX
Mall.cz 49 Kč** Mall Box
Pilulka.cz 49 Kč*** PilulkaBox
Alza.cz 49 Kč AlzaBox
Trenyrkarna.cz 49 Kč Z-BOX
Lekarna.cz 49 Kč Z-BOX
Tescoma.cz 49 Kč Z-BOX
Bonami.cz 49 Kč Z-BOX
Notino.cz 49 Kč Z-BOX
4camping.cz 49 Kč Z-BOX
Yves-Rocher.cz 50 Kč Z-BOX
TSBohemia.cz 54 Kč Z-BOX
Datart.cz 59 Kč Z-BOX
Mironet.cz 59 Kč Z-BOX
Kasa.cz 59 Kč Z-BOX
Decodoma.cz 59 Kč Z-BOX
Sportobchod.cz 59 Kč Z-BOX
Fann.cz 59 Kč Z-BOX
Eva.cz 59 Kč Z-BOX
Nej-ceny.cz 62 Kč Z-BOX
Expert.cz 65 Kč Z-BOX
Whaat.cz 70 Kč Z-BOX
Answear.cz 79 Kč Z-BOX
Ergo-product.cz 85 Kč Z-BOX
Svetpocitacu.cz 99 Kč Z-BOX

* zdarma při nákupu nad 1 199 Kč

** zdarma při nákupu nad 499 Kč 

*** zdarma při nákupu nad 1 499 Kč

Ceny dopravy do boxů (nejčastěji do Z-BOXŮ od Zásilkovny, ty od Alzy zatím nejsou příliš rozšířeny) se pohybují od 29 do 99 korun s tím, že nejčastěji se jedná o částku 49 nebo 59 korun. Průměrná cena je tak 57 korun. Už dříve v článku Jan Došlý, obchodní ředitel Zásilkovny, vysvětloval, že výslednou cenu přepravy, kterou u Zásilkovny zaplatí konkrétní e-shop, ovlivňuje řada faktorů. Patří mezi ně objem přepravovaného zboží, struktura přepravovaného zboží, délka vzájemné spolupráce apod. Nicméně cena, kterou zaplatí koncový zákazník, je dána primárně obchodní politikou daného internetového obchodu, zdůrazňuje.

skoleni_8_1

Kolik zaplatíte za klávesnici?

Demonstraci, kolik zaplatíte za balíček doručený do boxu, provedeme na nákupu klávesnice (Logitech Wireless Keyboard K270 – CZ) v několika obchodech.

Ceny zvolené dopravy na příkladu nákupu klávesnice
Internetový obchod Cena produktu Cena za doručení do boxu Celková cena produktu a dopravy
Mall.cz 699 Kč 0 Kč 699 Kč
TSBohemia.cz 649 Kč 54 Kč 703 Kč
CZC.cz 659 Kč 48 Kč 707 Kč
Alza.cz 659 Kč 49 Kč 708 Kč
Datart.cz 718 Kč 0 Kč 718 Kč
Kasa.cz 718 Kč 0 Kč 178 Kč
Whaat.cz 749 Kč 70 Kč 819 Kč
Nej-ceny.cz 768 Kč 62 Kč 830 Kč
Mironet.cz 788 Kč 59 Kč 847 Kč
Svetpocitacu.cz 780 Kč 99 Kč 879 Kč 

Z těch, které nabízí dopravu prostřednictvím boxů, mají některé e-shopy momentálně akci na dopravu zdarma. Průměrná cena za tento typ odběru je tedy 63 korun s tím, že se ceny pohybují od 48 do 99 korun.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).