Zdá se mi to, nebo nám nějak upadá zájem o online podnikání?

25. 4. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Nedávno jsem čistil emailovou frontu zhruba za 14 dní a všiml jsem si zajímavé věci. Nebyl tam vůbec žádný dotaz ohledně SEO, monetizace anebo domén.

Za tu dobu by jich přišlo minulý rok několik a před pěti lety i desítky. Když jednou za čas projdu česká diskuzní fóra o online podnikání, tak tam je minimum diskuzí k affiliate, monetizaci přes PPC, doménám, a dokonce i SEO.

Vím, že se online podnikání mění a střídají se trendy. Doba MFA s minimem obsahu je pryč, stejně tak zmizely slevové portály, zapadlo i infopodnikání atd. Jenomže vždy tu bylo alespoň něco, případně se diskutovalo o nějakém evergreenu, jako je affiliate.

Teď jsou v kurzu maximálně kryptoměny a spekulace s nimi. Jasně, zní to daleko jednodušeji než tvrdá práce na obsahovém webu. Tohle ale není online podnikání.

Přemýšlel jsem, kde je problém. Je na internetu už dostatek informací, aby se lidé vyhýbali diskuzním fórům? Je nová generace internetových uživatelů natolik odlišná, že je online podnikání v takové podobě, jak jej známe, netáhne? Anebo všichni chtějí streamovat počítačové hry?

Posledních pár let žijeme ve skvělé době. Lidé utrácí stále více peněz, firmy jsou hladové po reklamě, kterou už nemají pomalu kde kupovat. Stačí jim to pěkně všechno naservírovat, aby nemusely nic řešit a jen proplatily fakturu. Mobilní telefony neskutečně rozšířily řady internetových uživatelů. Lidé tráví na internetu daleko více času a chtějí se bavit. Tohle by měla být zlatá doba pro online podnikatele. Tak kde je problém?

Není to o tom, že by nikdo nepodnikal. Lidé, co se začínali učit na starém webtrhu a věnovali tomu čas, peníze a nervy, mají profesionální online byznys. Rýžují období prosperity, jak to jen jde. Kde jsou ale ti noví? Lační po příležitostech, ochotní tvrdě makat, aby z toho něco měli?

Příspěvek byl převzat se souhlasem autora z blogu 404m.com

Autor článku

Mám blog http://404m.com. Sleduji aktuální dění kolem #domén, #reklamy, #SEO a průběžně o tom píšu. Sledujte mě také na Twitteru a Google+

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).