Po zdražení reklam na TV Nova, o kterém informovaly Hospodářské noviny, podražily reklamy i další hráči – Česká televize a Prima. Situací se začal zabývat Úřad na ochranu hospodářské soutěže. Podle Štěpána Wolde ze společnosti ARBOmedia, která se o reklamá ČT stará, musí Česká televize následovat trh.
Odborník na televizní trh Juraj Gerbery z časopisu Marketing & Media vysvětluje, že Nova ovlivňuje i rozhlas, tisk a internet. Podle něj ostatní média většinou vyčkávají, jaký bude na Nově vývoj, a přizpůsobí se. To se však nelíbí antimonopolnímu úřadu, podle něhož toto vyčkávání připomíná kartelové jednání.
V ČR je reklama mnohem dražší než např. v Polsku nebo Maďarsku. Někteří velcí inzerenti tak zřejmě v případě dalšího zdražování přsunou své reklamy jinam. Radek Krásný, media manažer mobilního operátora Vodafone, potvrzuje, že v případě zásadního zvýšení cen přesunou část peněz do jiných inzertních kanálů.
Zdroj: iHNed.cz