Zdražování reklam zkoumá antimonopolní úřad

22. 10. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Po zdražení reklam na TV Nova, o kterém informovaly Hospodářské noviny, podražily reklamy i další hráči – Česká televize a Prima. Situací se začal zabývat Úřad na ochranu hospodářské soutěže. Podle Štěpána Wolde ze společnosti ARBOmedia, která se o reklamá ČT stará, musí Česká televize následovat trh.

Odborník na televizní trh Juraj Gerbery z časopisu Marketing & Media vysvětluje, že Nova ovlivňuje i rozhlas, tisk a internet. Podle něj ostatní média většinou vyčkávají, jaký bude na Nově vývoj, a přizpůsobí se. To se však nelíbí antimonopolnímu úřadu, podle něhož toto vyčkávání připomíná kartelové jednání.

V ČR je reklama mnohem dražší než např. v Polsku nebo Maďarsku. Někteří velcí inzerenti tak zřejmě v případě dalšího zdražování přsunou své reklamy jinam. Radek Krásný, media manažer mobilního operátora Vodafone, potvrzuje, že v případě zásadního zvýšení cen přesunou část peněz do jiných inzertních kanálů.

Zdroj: iHNed.cz

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).