Agrární komora společně s Potravinářskou komorou a Hospodářskou komorou zahájila distribuci půl milionu letáků, pomocí kterých vyzývá k nákupu tuzemských potravin. Oznámili to jejich zástupci na tiskové konferenci. Cílem této kampaně je upozornit spotřebitele na české potraviny, jejichž podíl na pultech prodejen klesá, přestože jsou mnohdy kvalitnější. Podle prezidenta Potravinářské komory Miroslava Tomana mají zahraniční potraviny na tuzemském trhu již čtyřicetiprocentní podíl, který každým rokem roste a během jednoho nebo dvou let se může dostat až na 50 procent. To může zásadně ohrožovat české výrobce. Zprávu přinesla ČTK.
Zemědělci a potravinářské firmy spotřebitele nabádají v letácích k tomu, aby si všímali na obalech potravin země původu a nevybírali výrobky jen pouze podle jejich ceny. V letácích například tvrdí, že české potraviny jsou zdravější, neboť tuzemští zemědělci hnojí o 40 procent méně než staré členské státy EU a také musí dodržovat přísnější normy.
Zemědělci rozdávali letáky týkající se podpory českých potravin také loni v létě. Protestovali tak proti hypermarketům Interspar, že začátkem loňského března zastavili pro polovinu svých obchodů nákup masa od tuzemských chovatelů.