Pokud chcete při prodeji na internetu na ženách „vydělat“ ještě více, přizpůsobte e-shop jejich chování. Ženy se na internetu chovají jako „lovkyně“, zboží chtějí rychle koupit, nerozhlížet se a jít pryč. Jejich chování je tak přesně opačné než v kamenném obchodě. Vyplývá to alespoň ze statistik srovnávače Zboží.cz a výzkumu společnosti Seznam.cz.
Naopak muži při nakupování brouzdají e-shopy déle. Čtou si více recenzí. V případě kategorie elektroniky se nechá recenzí výrazně ovlivnit rovná polovina nakupujících, u počítačů na doporučení spoléhá 42 %,
doplňuje Milan Šmíd, manažer služby Zboží.cz.
Naopak dětské zboží, kosmetika, zdraví a léky, potraviny a nápoje recenze významně ovlivňují výběr zboží jen v 36 % případech. Z toho Seznam.cz usuzuje, že ženy chtějí na internetu nakupovat rychle. Publikoval to i v článku na svém blogu.
Čtěte také: Když venku prší, můžete svého online zákazníka odchytit lépe
Jenže v diskuzi pod ním jeden z čtenářů výzkum zpochybnil: Dost divné srovnání. Porovnávat nákupní chování mužů a žen na úplně jiných kategoriích produktů. Není rozdíl spíš v tom že nákup kosmetiky je víc impulzivní než nákup dražší elektroniky?
komentoval výzkumu Seznamu Pavel Drábek.
Čtěte také: Budete předělávat váš eshop? Při špatném redesignu ztratíte až 30 % objednávek
Seznam však oponuje tím, že ženy na recenze spoléhají mnohem méně. Z údajů Seznam.cz Výzkumníka vyplynulo, že když už se rozhodnou na internetu nakupovat, vědí, co chtějí, a recenze je moc neovlivní. Recenze v „ženských“ kategoriích zboží významně ovlivňují výběr jen ze třetiny,
píše na svém blogu Seznam.