Ženy jsou při nakupování na internetu lovkyně. Přizpůsobte tomu svůj e-shop

5. 11. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Zatímco v obchodě ženy regály procházejí pomalu a vše zkoumají podrobně, na internetu je jejich chování zcela odlišné. Alespoň u zboží, které znají.

Pokud chcete při prodeji na internetu na ženách „vydělat“ ještě více, přizpůsobte e-shop jejich chování. Ženy se na internetu chovají jako „lovkyně“, zboží chtějí rychle koupit, nerozhlížet se a jít pryč. Jejich chování je tak přesně opačné než v kamenném obchodě. Vyplývá to alespoň ze statistik srovnávače Zboží.cz a výzkumu společnosti Seznam.cz.

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ženy na internetu nakupují rychle, vědí, co chtějí. 

Naopak muži při nakupování brouzdají e-shopy déle. Čtou si více recenzí. V případě kategorie elektroniky se nechá recenzí výrazně ovlivnit rovná polovina nakupujících, u počítačů na doporučení spoléhá 42 %, doplňuje Milan Šmíd, manažer služby Zboží.cz. 

Naopak dětské zboží, kosmetika, zdraví a léky, potraviny a nápoje recenze významně ovlivňují výběr zboží jen v 36 % případech. Z toho Seznam.cz usuzuje, že ženy chtějí na internetu nakupovat rychle. Publikoval to i v článku na svém blogu.

Čtěte také: Když venku prší, můžete svého online zákazníka odchytit lépe

Jenže v diskuzi pod ním jeden z čtenářů výzkum zpochybnil: Dost divné srovnání. Porovnávat nákupní chování mužů a žen na úplně jiných kategoriích produktů. Není rozdíl spíš v tom že nákup kosmetiky je víc impulzivní než nákup dražší elektroniky? komentoval výzkumu Seznamu Pavel Drábek

Čtěte také: Budete předělávat váš eshop? Při špatném redesignu ztratíte až 30 % objednávek 

Seznam však oponuje tím, že ženy na recenze spoléhají mnohem méně. Z údajů Seznam.cz Výzkumníka vyplynulo, že když už se rozhodnou na internetu nakupovat, vědí, co chtějí, a recenze je moc neovlivní. Recenze v „ženských“ kategoriích zboží významně ovlivňují výběr jen ze třetiny, píše na svém blogu Seznam. 

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).