Vetsina lidi stejne v dobe kdyz se posta snazi dorucit zasilku drepi v zamestnani. To by byl takovy problem si na poste zaregistrovat email, na ktery by posta odeslala oznameni, aby si clovek jeste TEN DEN vecer mohl balik vyzvednout ?
Moje zkusenost je takova, ze posta se stejne neobtezuje balik dorucit (jsem prakticky cely den doma). Bohuzel se neobtezuje dorucit ten den uz ani oznameni, to prijde nejdrive druhy den (posta je pritom vzdalena asi 300 m).
Ohledne kvality prepravy, podle zkusenosti napriklad lahve vina rozmlati prakticky vzdy, a muze tam byt 100x napsano aby se s tim opatrne zachazelo. Ve stejnem obalu to konkurencni spolecnosti doruci bez poskozeni.
>> To by byl takovy problem si na poste zaregistrovat email, na ktery by posta odeslala oznameni, aby si clovek jeste TEN DEN vecer mohl balik vyzvednout ?
No nebyl, ale Ceska Posta by za to chtela 30KC (bez DPH) za zpravu no a to by ji nikdo nedal, tak na to sere klasickou cestou.
Ono je to jednoduché - z plateb kartou musí obchodník odvádět určité procento z platby a to by se České poště moc nelíbilo - a ještě méně by se to líbilo např. příjemci dobírky, kdyby dostal o nějaká 1-3 % méně, "protože příjemce zaplatil kartou".
Platební karty Poštovní spořitelny bere pošta proto, že tyto mají kromě funkce platební karty i funkci elektronické peněženky, ze které pošta neodvádí tento poplatek. U řady cenin je marže nižší, než poplatek bance, která vlastní terminál a zároveň smlouva s bankou vylučuje variantu, kdy obchodník bude přijímat platby kartou jen na část prodávaného zboží (viz. "aféra" s neochotou benzinek přijímat platby kartou za dálniční známky).
Nejde o nic raritního, stejný princip používají pošty v okolních evropských státech (minimálně ve většině).
Tak ještě bych se skřípěním zubů pochopil výmluvu na bankovní poplatky za platbu kartou, když bych platil klasické poslání balíků a zásilek.
Ale že mi přijde dobírka za několik tisíc a nejde to zaplatit kartou, to už je na hlavu. Chudák pošta by asi prodělala, ale že já musím vybrat z bankomatu to už ji nezajímá (protože většinou vybírám v jejich bankomatu před poštou, tím to asi bude).
Platba kartou by měla být naprostou samozřejmostí a instituce jako pošta si snad je schopna vyjednat určité podmínky, navíc když v podstatě funguje jako banka, tak by ani extra poplatky mít nemusela. Ale bohužel jsme v česku, takže nakonec by ČSOB od Pošty kasírovala víc, než od jiných zákazníků...
Chce to jen dvě věci.
1) vybrat si správnou službu - např. když chceme ušetřit, je lepší vybrat Cenný balík, před Obchodním balíkem. Mezi velkými městy je přepraven většinou ten samý den a je levnější. Také ho chce vždy dostatečně pojistit - pojistka na 30 000 Kč stojí 15 Kč, když je ale někdo škrt, tak se pak nesmí divit, že nic nedostane, když se balík ztratí
2) pokud něco nefunguje, jak má, tak si stěžovat. Nejdříve na info@cpost.cz, když nepomůže tak na ČTÚ. Nám takhle odmítali do firmy doručovat cenné balíky s udanou cenou vyšší, než 50 000 Kč. Stačilo pár stížností a nakonec se tato hranice posunula na 200 000 Kč.
Balíky - já vím, že je to už ohrané téma, ale bohužel furt krutá realita. Dneska jsem byl na poště, protože očekávám balík (dárek k vánocům - limitovaná edice kalendářů), který se jaksi někde sekl. Balík byl podaný v úterý a v pátek ještě nebyl na doručovací poště. V systému sledování zásilky je zobrazeno, že je stále na podací poště. Když jsem volal na podací poštu, po 5 pokusech (2x mě někdo vypíp) se dovolat, mi to konečně někdo vzal. Bylo mi řečeno, že u nich to už není a je to na nějaké centrální poště a mám zkusit počkat po víkendu, jestli to nedorazí, protože na doručení mají 4 pracovní dny (tak to mám asi už smůlu, protože ty 4 dny dneska už uběhly). Nicméně pokud by to přesto nedorazilo, tak mám podat reklamaci a oni mají 6 týdnů na její vyřízení. Úžasné na tom je, že když jsem se byl zeptat na doručovací poště jestli to není už u nich a je jenom chyba v systému, tak z 5 lidí co byly přede mnou 3 měli problém (balík byl na poště, ale nedostali oznámení ... balík vůbec nedorazil apod.) s doručením balíku. Když si vezmu náklady na cestu na poštu+45 minut čekání na poště (před vámi jenom 5 lidí a 3 přepážky otevřeny), volání po dalších pobočkách, balík který se musel platit předem, dárek, který nemám, a který do Vánoc asi už nedorazí ... tak si velice rychle vzpomenu proč jsem před nějakými 10 lety na poštu zanevřel. Bohužel eshop od kterého jsem balík objednával nemá jinou variantu doručení, takže tohle byl zase na dlouhou dobu první a poslední pokus něco poslat přes českou počtu. Kvalita služeb se vůbec nezměnila, spíš jde od 10 k 5. Po těhle zkušenostech už nikdy víc!