Ono je to jednoduché - z plateb kartou musí obchodník odvádět určité procento z platby a to by se České poště moc nelíbilo - a ještě méně by se to líbilo např. příjemci dobírky, kdyby dostal o nějaká 1-3 % méně, "protože příjemce zaplatil kartou".
Platební karty Poštovní spořitelny bere pošta proto, že tyto mají kromě funkce platební karty i funkci elektronické peněženky, ze které pošta neodvádí tento poplatek. U řady cenin je marže nižší, než poplatek bance, která vlastní terminál a zároveň smlouva s bankou vylučuje variantu, kdy obchodník bude přijímat platby kartou jen na část prodávaného zboží (viz. "aféra" s neochotou benzinek přijímat platby kartou za dálniční známky).
Nejde o nic raritního, stejný princip používají pošty v okolních evropských státech (minimálně ve většině).
Tak ještě bych se skřípěním zubů pochopil výmluvu na bankovní poplatky za platbu kartou, když bych platil klasické poslání balíků a zásilek.
Ale že mi přijde dobírka za několik tisíc a nejde to zaplatit kartou, to už je na hlavu. Chudák pošta by asi prodělala, ale že já musím vybrat z bankomatu to už ji nezajímá (protože většinou vybírám v jejich bankomatu před poštou, tím to asi bude).
Platba kartou by měla být naprostou samozřejmostí a instituce jako pošta si snad je schopna vyjednat určité podmínky, navíc když v podstatě funguje jako banka, tak by ani extra poplatky mít nemusela. Ale bohužel jsme v česku, takže nakonec by ČSOB od Pošty kasírovala víc, než od jiných zákazníků...