Zima končí, ČOIka si na konci sezóny posvítila na podnikatele ve Vrchlabí

8. 3. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Česká obchodní inspekce vyrazila na kontrolu podnikatelů do zimních středisek. Výsledky kontrol nebyly zrovna uspokojivé.

Kvalita prodeje zboží a služeb v turisticky zajímavých lokalitách. To byl hledáček kontrolorů.

Tentokrát se Česká obchodní inspekce (ČOI) zaměřila na středisko Vrchlabí. Provedli zde celkem 22 kontrol a jejich výsledky nebyly uspokojivé.

Čtěte více: Kontroloři ČOI mohou používat skrytou identitu

ČOIka se zaměřila i na kvalitu pohonných hmot

Porušení právních předpisů našli kontroloři u více než 40 procent z nich. Zároveň byl v této lokalitě proveden na 2 čerpacích stanicích odběr 7 vzorků PHM. Ty vyhověly stanoveným jakostním požadavkům.

Kontroly proběhly v celkem 19 obchodech a 3 restauracích. V 9 provozovnách bylo zjištěno porušení právních předpisů. Jednalo se především o porušení zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele a zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek.

Čtěte také: Předváděcí akce jsou konečně na ústupu, “šmejdi” nově cílí na telefon a internet

Porušení předpisů bylo ve větší míře, pokuty ale mírné

Jednalo se například o neseznámení spotřebitele s konečnou cenou, prodej výrobků v nesprávné hmotnosti, nesprávné informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, neumístění viditelného zákazu prodeje alkoholických nápojů osobám mladším 18 let nebo porušení práv duševního vlastnictví, říká Jiří Fröhlich, mluvčí ČOI.

Čtěte také: Pohřební služby porušují zákon. Například účtují víc, než uvádějí v cenících

Podle něj zabavili inspektoři celkem 58 kusů výrobků v hodnotě originálů za 61 700 Kč. Česká obchodní inspekce na místě uložila 6 pokut. Ty ale nebyly vysoké, v celkové výši dosáhly jen na 11 000 Kč. S 3 kontrolovanými osobami ale bude zahájeno správní řízení a na 2 úředně neověřené váhy byl inspektory ČOI vydán zákaz používání měřidel, doplnil Fröhlich.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).