LinkedIn je profesní sociální síť, na které se tím pádem objevují různé příspěvky zaměřené na kariéru, život ve firmách, firemní úspěchy a novinky, odborné konference, pozvánky na semináře a podobně. Jedná se tak o účinný nástroj pro online navazování spoluprací zejména pro obchodníky a majitele firem. Významně ulehčují jejich práci a nahrazují hodiny navolávání nových setkání a rozšiřují možnosti spolupráce. Je však nutno pečlivě zvážit, s kým se spojit a proč, a poté s kontakty soustavně komunikovat, přinášet novinky z oboru a podobně,
doplňuje Jana Eckhardtová z agentury Malá marketingová. Například ve firmě Seznam.cz používají LinkedIn hlavně k vyhledávání a aktivnímu oslovování kandidátů a také publikují příspěvky z pracovního prostředí. Informujeme o akcích, na kterých jsme byli a kde naši odborníci přednášeli, i o tom, že jsme měli v Seznamu například exkurzi studentů. Propagujeme také naše interní benefity a vzdělávání,
dodává Lucie Krupková, manažerka náboru této společnosti.
LinkedIn se stejně jako ostatní sociální sítě neustále mění, ale obecně je v zavádění moderních formátů pozadu. A to, ať už se jedná o videa nebo například více příspěvků s vícero obrázků. Oproti Facebooku a Instagramu, kde můžeme najít formáty jako Canvas, Carousel, Live videa, Instant Articles, Chatbot, Facebook Jobs, atp., je LinkedIn hodně omezený,
komentuje Josef Kadlec, spoluzakladatel Recruitment Academy a GoodCall. Přitom tato sociální síť nemá problémy s počtem uživatelů, ale spíše s aktivitou a tím, že na něj uživatelé nechodí denně a nesdílejí daný obsah. To by se však s nedávno oznámenými novinkami mohlo změnit.
Přečtěte si: Zaveďte Social Media Policy. Ubráníte se tak pomluvám na sociálních sítích
Přidávejte video
Video představuje účinný způsob, jak zachytit pozornost publika na sociálních sítích. Tvůrci LinkedInu v něm vidí také potenciál, aby tato sociální síť nebyla nudná a uživatelé se mohli vyjadřovat jiným způsobem. Už od srpna bylo možné nahrávat nativní videa uživatelům a nyní mohou videa na své firemní profily přidávat i společnosti.
Ve firmě Seznam.cz o možnosti přidávat video ví, ale zatím ji příliš nevyužívají, protože na to nemají kapacity. Párkrát jsme se k publikaci video příspěvku uchýlili a vždy se nám potvrdilo, že nejvíce „zabírají“ autentické záběry, a to i přesto, že nejsou třeba vždy úplně nejkvalitněji natočené,
dodává Lucie Krupková. Jana Eckhardtová považuje video za cenný formát, který je však nedostupný pro menší podnikatele, protože ví, že kvalitní videa budou stále doménou velkých a mocných. Největší výhodu LinkedInu spatřuji v navazování osobních kontaktů, osobní komunikaci a budování vztahů jeden na jednoho, nikoliv v plošné distribuci příspěvků,
uzavírá.
Společnostem navíc přibyla možnost provozovat nativní kampaně s videoreklamami. Tvůrci této sociální sítě tak vyslyšeli množící se dotazy na tento reklamní formát a vyšli tak vstříc mnoha inzerentům. Nativní videoreklamy se objevují jako samostatné, sponzorované příspěvky, které se automaticky přehrávají beze zvuku. Teprve, když na reklamu uživatel klikne, tak se video zobrazí na celé obrazovce.
Josef Kadlec dodává, že díky kvalitě uživatelských dat nabízí tyto novinky unikátní možnosti v prodeji, recruitmentu a osobním i firemním brandingu. Pokud se LinkedInu podaří zvýšit engagement těchto uživatelů, bude i lépe fungovat klasická display PPC reklama, která společnostem nabídne mnohem přesnější cílení než Facebook,
vysvětluje. Díky tomu tak mohou uživatelé cílit na zaměstnance konkrétních společností, na lidi, kteří pracují na jedné pozici, nebo na lidi z vybraného oboru.
Jakékoliv formáty typu nativního videa jsou na LinkedInu vítány a Josef Kadlec uživatelům doporučuje být tzv. early adopter: To se vždy vyplácí, protože tyto novinky jsou většinou uměle tlačeny ve feedu nahoru, aby se rychleji rozšířily.
Dále čtěte: Obrázky jsou důležitější než čísla a písmena. Zapojte je do své komunikace
Oživte příspěvky filtry a textovými efekty
Další novinku přinesli programátoři LinkedInu především proto, že funguje na jiných sociálních sítích typu Snapchat nebo Instagram a také se možná chtějí zavděčit i mladším uživatelům této sítě. Jedná se o video filtry a textové efekty, které je možné přidat do videí před jejich sdílením. Konkrétně se v nabídce nachází tři typy písma a sedm obrázkových filtrů například s nápisy „Walk & Talk“, „How to“ nebo „On the Air“. Do budoucna se předpokládá rozšíření těchto vylepšení.
Přidávání je možné v nejnovější verzi mobilní aplikace LinkedIn po nahrání videa prostřednictvím ikon v pravém horním rohu. Tyto efekty je možné přetahovat na různá místa, měnit jejich velikost a otáčet dle libosti.
Psali jsme: Vykašlete se na Facebooku na „lajky“, důležitější je získat pozornost uživatelů
Vše s rozmyslem
Je vidět, že LinkedIn se opravdu snaží, a není vyloučeno, že bude přinášet svým uživatelům stále další novinky. Nicméně je potřeba myslet na to, že při tvorbě obsahu je bez ohledu na formát vždy důležitá informační hodnota. Tu mohou uživatelé zvýraznit výmluvnou fotkou nebo videem. Budete-li postovat hovadiny jenom pro zpětné odkazy, bez hodnoty pro čtenáře, za chvíli po vás neštěkne pes,
upozorňuje Jana Eckhardtová. Ta dále apeluje na firmy, aby pečlivě zvážily, s kým se spojit a proč, a poté s kontakty soustavně komunikovaly a přinášely novinky z oboru.
Z její zkušenosti společnosti využívají LinkedIn k huntování nových kolegů nebo jen prostému postování příspěvků a pak jsou zklamané, protože nevidí reálný přínos a zpětnou vazbu, jak tomu bývá u jiných sociálních sítí. Také je odrazuje vysoká cena sponzorovaného obsahu. Podnikatelé by se měli zaměřit více na budování vztahů, o které na LinkedInu jde především a které přináší výborné výsledky,
uzavírá.