No dobrá, ale už se vám někdy taky stalo, že jste zboží zaplatili předem a pak jste ho vůbec nedostali? Nakonec na to buď rezignujete, nebo podstoupíte často dlouhou a náročnou vymáhací proceduru. Tady se mluví stále jen o tom, jak může tratit prodejce, ale je tu i opačná strana. Dobírka mi zaručuje, že mám svůj balík už v ruce a mohu ho tedy zaplatit.
A u dobirky za kterou zaplatite uz vite jestli mate v baliku pytlik mouky nebo zbozi ktere jste si objednal? Nakupovat u neznameho obchodu, ktery nabizi treba i 50% slevy se nevyplaci. Kdyz jdu nakupovat u neznameho obchodu, zajimaji me identifikacni udaje na strankach - kde firma sidli, jake ma jmeni, vlastnici, jejich x dalsich firem a jejich historie,... kdyz si tohle neoverite, davate sve penize nekomu koho vubec neznate a tudiz sance ze naletite podvodnikovi je vetsi protoze vam chybi zakladni informace.
A co z toho, že víte, od koho máte vymáhat dluh? Máte dost peněz na soudní procesy? Dluží mi i renomovaná společnost, ale dluh z ní nevymlátím. Prostě kašle na mě a ví, že mi nikdo nepomůže. Navíc, dělám internetové stránky a vím moc dobře, že můžete uvést jakékoli údaje, třeba i od cizí společnosti. Ani se to nedozví. Kurýři, mimochodem také často podvádí. Vždy, když přebíráte zboží na dobírku, vyžádejte si doklad o zaplacení. Kurýr ho vám musí vystavit, nemá právo odmítnout. Už se mi stalo, že jsem jen tak dala peníze, kurýr si je schoval do kapsy a společnost, u které jsem zboží objednávala, vymáhala peníze po mě. Ten kurýr nakradl pořádnou částku a než se na vše přišlo, utrekl. Doklad o převzetí zásilky jako důkaz platby nestačí.
I DOBÍRKA JE PLATBA PŘEDEM
Tak to jste nepochopil předřečníka. On si ověří údaje a tím sníží riziko. Ano i tak se může něco stát. (Asi tak, jako když kradou policajti, kteří mají před chmatáky chráni) Je to furt lepší, než dobírka.
Jednoduchý dotaz: Co řeší dobírka?
Jednoduchá odpověď: Nic, protože vždy musíte zaplatit předem. Je lhostejné, jestli z tepla domova, nebo po vystání fronty na poště. Krom toho, že musíte speciálně na poštu a když bude v balíku cihla, budete terčem nenávisti lidí za Vámi ve frontě. Takže 1:0 ve prospěch platby předem.
A nezanedbatelným handicapem dobírky je i fakt, že nutíte odesílatele:
1) Sehnat složenku (což může být problém, vybrat tu správnou a ve správném množství, viz dál);
2) Vypsat (mnozí musí ručně) nespočet adres a dalších údajů a to násobeno počtem zkažených složenek. (Stačí napsat číslici o políčko jinde a začínáte znovu. A kdo s tím nemá opakovanou zkušenost, je to hned.)
A na tohle se mnozí soukromníci vyprdnou, kór, pokud jde o zboží malé hodnotý. Ztráta času dražší, než zisk.
Pokud zaplatíte kreditní kartou, neriskujete jako spotřebitel vůbec nic. I kdyby obchodník mezitím zkrachoval, v případě nedodání zboží nebo služby Vám vrátí obratem peníze jeho dodavatel, který pro něj zajišťoval zpracování karetních transakcí, tzv. card acquirer.
Více např. zde:
https://finance.idnes.cz/diky-chargebacku-mate-sanci-na-vraceni-penez-fzk-/viteze.aspx?c=A150921_175827_viteze_frp
Ze svého okolí neznám nikoho, kdo by neměl problém se zásilkou ( nedorazila, nebo byla na cestě 14 dní- cesta byla dlouhá asi přes USA a nebo prodejce si nechal peníze cca 1 měsíc a pak vrátil) když zaplatili dopředu. Určitě někdo řekne, že si máme prověřit prodejce, ale jednalo se o největší prodejce v čr. Zlatá dobírka.
Hlavní problém vidím v tomto: náš stát perfektně hájí zájmy zlodějů a podvodníků či lidí kteří nepracují záměrně. Ti mají práva na vše. Slušný pracovitý člověk platící daně má hlavně právo platit pokuty, které se na něm důsledně vymáhají na rozdíl od těch předchozích skupin, kde je to nedostupné a tak se od vymáhání upouští.
"Podnikatel" založí firmu, nabídne zboží vyinkasuje čásku předem za zboží které neodešle, vydělá miliony během krátké doby a jakmile začnou problémy s vymáháním pohledávek ( což není často, jelikož za pár korun to nikomu nestojí za to ), zkrachuje a založí nové s.r.o. a stát mu to bez problému opět po několikáté schválí, okrádá vesele dál za podpory státu. Vše se ví, státní instituce nic neřeší. Sta tisíce lidí se s tím setkali a proto dávají přednost dobírkám a platby předem jen u důvěry hodných obchodníků.
A proc treba v Amazone nejde platit pres paypal? Protoze se obchodnik rozhold neakceptovat podminky za kterych nema zadnou jistotu ze penize dostane. U platby kreditkou obchodnik penize dostane a v pripade potizi probiha standardni proces reklamace, co u paypal proste neexistuje. Paypal je znamy tim ze kdykoliv zablokuje ucet obchodnika a klidne trva x tydnu nez se situace vyresi, penize i za dodane zbozi klidne vrati zakaznikovi protoze se tak nekdo dle svevule v paypal rozhodne. Platba kreditkou je daleko bezpecnejsi nez pres paypal, ovsem zakaznik musi znat sve prava...
Stalo se mě,že prodejce zboží nedodal a nereagoval na 2x výzvy.Paypal beze slova peníze vrátil na můj účet.Peníze Pay pal totiž zašle obchodníkovi,až dostanete zboží a napíšete recenzi.Nedodanou pohledávku také dohledá,také jsem měl ten případ a zboží jsem po nějakém čase obdržel.Šlo ve všech případech o zámořské e-shopy.
Mnoho let jsem objednával a objednávám vybrané zboží na internetu, většinou od prodejců v USA, Canadě, UK a Něměcku. Pro nedůvěru k prodejcům jsem vyřadil nabídky z Italie, Polska, Francie, Číny a zemím bývalého východního bloku. Vždy jsem platil za vybrané zboží přes PayPal, protože tento system dává jistotou oběma stranám, že v případě jakéhokoliv případného problému, po splnění přesně stanovených kriterií PayPal, které musí dodržovat obě zůčastněné strany obchodu, jsou vám vráceny vyplacené peníze zpět po posouzení oprávněnosti vaší stížnosti. Organizace PayPal zde tedy funguje jako arbitr a zaručuje bezpečné dodržování všech smluvních dohod platných při transakcích prodej/koupě. S bezpečnější ochranou kupce (či prodejce) jsem zatím nesetkal.
V České republice není tato možnost platby za objednané zboží prodejci nabízena. Důvody zde nebudu uvádět, protože celý obchodní a platební system u nás je stále postaven na zkostnatělosti a neochotě bankovního systému a také na stále konzervativní setrvačnosti myšlení občanů, obecně řečeno.
Jen poznámku na závěr, asi po 20 létech příležitostného a bezproblémového nakupování na internetu jsem při rozhodování udělal (při časové tísni a nedostatku daneho produktu na trhu u jiných prodejců) kapitalní a začátečnickou chybu. Chtěl jsem koupit zimní boty Rieker velikost 39 pro manželku a jediný prodejce, který tyto boty v požadované velikosti nabízel byl tento na uváděné webadrese:extrapecka.cz, RedShop, s emailem: white wendy <customerserviceperfect@gmail.com. Kontakt, telefoní číslo, adresa neuvedena, jen možnost vyplnit kolonku uvedenou na objednavce "Kontaktujte Nás" . Jediná možnost platby VISA s uvedenim čísla karty a dalšímy údaji.
Asi jsem v té době nebyl příčetný a vše vyplnil a odeslal. Dostal jsem obratem přes email potvrzenou objednávku s registračním číslem nevybočující standartním tiskopisům ostatních prodejců, ovšem bez výše uvedených důležitých údajů. Druhý den jsem přes "Kontaktujte Nás" odeslal požadavek na doplnění neuvedených potřebných údajů výše uvedených. Žádná odezva, jen vyzvednuté peníze z bankovního účtu (2 179,53 Kč). Po několika dnech jsem požádal dalším dopisem na "Kontaktujte Nás" o objasnění rozdílu mezi cenou obuvi uvedenou v jejich objednávce a vyšší vyzvednutou částkou z mého bankovního účtu. Bez odezvy. V zákonné době, do 14 dnů jsem vyplnil žádost "Odstoupení od objednávky / kupní smlouvy" a požadavkem navrácení pěněz na uvedené bankovní konto a odeslal přes jedinný možný kontakt s tímto prodejcem "Kontaktujte Nás". Neočekávaně mě byl doručen balíček (v černém plastikovém pytlíku, bez krabice) bez dokladů i faktury s odesilací adresou v Nizozemí. Obsah, Addidas plátěné polobotky s litou podrážkou, Made in China, o dvě čísla menší než požadovanou velikosti u objednávky zimnich bot Riker, . Obratem jsem balíček odeslal Českou poštou zpět do Nizozemí na adresu uvedenou na balíčku.Odezva od: e-mail: white wendy <customerserviceperfect@gmail.com ve znění: Dear customer,
Thank you for your cooperation.I will check with warehouse,and give you an answer later.
Best regards
customer service..
Ihned po odeslání balíčku jsem prodejce, tedy .extrapecka.cz potažmo white wendy <customerserviceperfect@gmail.com, informoval o navrácení balíčku a znovu žádostí o navrácení peněz. První žádost jsem zaslal v češtině, následně jsem již korespondoval s prodejcem jen v anglickém jazyce a ten mě po nekolika týdnech také poslal výše uvedený vzkaz/zprávu psaný anblicky.
Do dnešního dne, t.j. 20 .11.2017 mě prodejce nekontaktoval.
Chtěl bych jen varovat ostatní případné kupující před výše uvedeným internetovým prodejcem a doporučit pokud možno při obchodních transakcích použít bezpečný system PayPal.
Naprosto stejná věc od stejné společnosti akorát adresa je gdgolomouc.cz Vše jsem nahlásil na policii. Sám jsem zjistil, že doména této společnosti je registrována na číńana až do června 2018. Pokud nás bude více, třeba se to dostane k hospodářské kriminálce. Jinak je to v hajzlu, protože zloděj je v Číně, tak je vše ok, až nato, že mám 4 000 v prdeli. Zkuste mi prosím napsat na 30a12b26c@seznam.cz
"Jen poznámku na závěr, asi po 20 létech příležitostného a bezproblémového nakupování na internetu jsem při rozhodování udělal (při časové tísni a nedostatku daneho produktu na trhu u jiných prodejců) kapitalní a začátečnickou chybu. "
PRESNE PRESNE z rovnakeho dovodu som aj ja objednala jednu norsku capicu zo stranky kvetinymamerad.cz
absolutne nechapem to zatemnenie mozgu,ale velmi dlho ich zhanam a boli vo vyraznej zlave a tiez som zaplatila.. Hned ako som to odoslala som si prelustrovalal stranku a vydesila sa, ze to bude daky ofajč. Rychlo som kontaktovala banku a cakam ako sa to vyriesi.
a vidim,ze je toto viac
https://www.signal-arnaques.com/en/scam/view/61102
rovnako PODVODNE stranky su
http://www.akademievztahu.cz
http://www.moravskekarpaty.cz
Vam by nevadilo kdyby se na konci mesice vas zamestnavatrl rozhodl jestli vam dle vaseho vykonu zaplati nebo ne domluvenou mzdu nebo plat? Objednavate si zbozi za konkretnich platebnich a dodacich podminek, rozhodovat se zda nekdy nebo vubec zaplatite jste se uz rozhodla u objednavky, tudiz vas prispevekje trochu mimo beznou praxi
Platím zásadně na dobírku, protože mám jistotu, že své zboží uvidím.
Jinak občas zaplatím i dopředu když je to cenově o dost výhodnější, ale vždy si najdu recenze na ten který obchod a mám li pochybnost, prostě to zboží oželím. Ale na netu kupuju spíš hadry a knížky nebo sportovní potřeby atd u stejných obchodů, které se mi osvědčily. Tudíž nemohu najít v balíku cihlu apod.
A ještě něco, zákazník by měl být také trochu psycholog a všímat si všech maličkostí, které o e-shopu něco prozradí.Co se týká drahé elektroniky atd, tak tu si pořizujeme osobně. I když nedávno jsem koupila repasovaný PC s platbou dopředu, ale obchod, který jsem si vyhlédla, mi připadal naprosto důvěryhodný vzhledem k letitým recenzím .A vyplatilo se.
Mám bohužel zkušenost, že když zaplatím předem, tak zboží je exportováno a tudíž dodáno s mnohodenní prodlevou/třeba i týden/.
Kdežto, když se jedná o dodání na dobírku, tak zpravidla již následný den mám v mailu vyrozumění, že zboží je expedováno....takže dodání je otázkou už jen několika hodin.
Tak si radši připlatím těch pár kaček za dobírku a nemusím mít pak nervy s tím, kde je problém.
Sám jsem majitelem eshopu a mám stejnou zkušenost jako Vy. Bohužel dobírka mi zaručuje, že se obchodní snaží a dodá dříve. Mám takovou malou statistiku a ta hovoří jasně. Při platbě předem vše trvá a to i u velkých eshopů např. Alza.cz. Od té doby co platím hotově na dobírku, chodí vše rychle. Mrzí mě to, ale nemohu jinak.
Od doby co provozuji eshop, jsem na nich prestal nakupovat. Zakony pamatuji na ochranu zakaznika a na prodejce skoro vubec. Neustale resim nevyzvednute baliky, odstoupeni od smlouvy do 14 dnu, reklamace apod. A pri kazde teto akci ma zakaznik narok na min. proplaceni postovneho. Jednoduchy priklad. Nekdo si objedna triko za 600,- ktere momentalne neni skadem, tak ho objednam u dodavatele, 50% marze takze ho kupuji za 400,- + ale postove od dodavatele cca 130,- takze na triku vydelam 70,- kc. Pokud si ho zakaznik nevyzvedne tak prijdu jen o 130,- (a uz jsem -60,-) pokud si jo vyzvedne ale do 14ti dnu odstoupi od smlouvy tak vracim celou castku + naklady zakaznikovi na dopravu cca 100,- takze uz jsem -160,- + 400,- utracenych za produkt. Tudis 400,- triko, 130,- prvni postovne, 130,- druhe postovne, 100,- treti postovne zskaznika. Celkova investice 760,- super, ze.
Vy neprovozujete e-shop, ale snažíte se něco provozovat....
1. Prodej přes internet je regulérní podnikání, a proto je potřeba k němu přistupovat zodpovědně a nelze si myslet, že je možné podnikat v internetovém prodeji stylem, zákazník chce rohlík a proto utíkám do pekárny pro jeden rohlík, zákazník snědl rohlík a já utíkám zase pro jeden rohlík do pekárny......
2. Prodej dnes přes internet je o tom, nakoupit HODNĚ levně u výrobce a potom levně prodat zákazníkům . ( srovnat nejlevnější nabídku je dnes v době internetu velice jednoduché)
3. Prodávat "svoje" zboží, být dovozcem a ne jen dalším prostředníkem a prodejcem. Nejlépe nakupovat v zahraničí přímo u výrobce. A tím mít náskok oproti konkurenci.
Dobírka je naopak ten nejlepší a nejjistější způsob platby pro příjemce zásilky, pak je i doručovací společnost do poslední chvíle zainteresovaná doručit zásilku v pořádku, když musí vybrat dobírku. U dopředu zaplacených zásilek to nemusí ve vyjímečných ale dějících se případech dobře dopadnout a přinese to spoustu starostí ...
ahojte, mám teď také novou zkušenost, přesně jako Vy. Zatím s nimi komunikuji a žádám zpět peníze na účet, ale zřejmě zbytečně. Hledám spíše někoho, s kým bych mohl podat žalobu na extrapecka.cz a jejich Web. Kupoval jsem také Rieker boty za 2100kč, takže do 5000 tisíc prosím další účastníky o spojení se k podání tresního oznámení. Zatím díky, škoda že jsem to nečetl dříve, ale to se tak stává. Pavel, Tasovice u Znojma, email: hochi.zn@seznam.cz