No dobrá, ale už se vám někdy taky stalo, že jste zboží zaplatili předem a pak jste ho vůbec nedostali? Nakonec na to buď rezignujete, nebo podstoupíte často dlouhou a náročnou vymáhací proceduru. Tady se mluví stále jen o tom, jak může tratit prodejce, ale je tu i opačná strana. Dobírka mi zaručuje, že mám svůj balík už v ruce a mohu ho tedy zaplatit.
A u dobirky za kterou zaplatite uz vite jestli mate v baliku pytlik mouky nebo zbozi ktere jste si objednal? Nakupovat u neznameho obchodu, ktery nabizi treba i 50% slevy se nevyplaci. Kdyz jdu nakupovat u neznameho obchodu, zajimaji me identifikacni udaje na strankach - kde firma sidli, jake ma jmeni, vlastnici, jejich x dalsich firem a jejich historie,... kdyz si tohle neoverite, davate sve penize nekomu koho vubec neznate a tudiz sance ze naletite podvodnikovi je vetsi protoze vam chybi zakladni informace.
A co z toho, že víte, od koho máte vymáhat dluh? Máte dost peněz na soudní procesy? Dluží mi i renomovaná společnost, ale dluh z ní nevymlátím. Prostě kašle na mě a ví, že mi nikdo nepomůže. Navíc, dělám internetové stránky a vím moc dobře, že můžete uvést jakékoli údaje, třeba i od cizí společnosti. Ani se to nedozví. Kurýři, mimochodem také často podvádí. Vždy, když přebíráte zboží na dobírku, vyžádejte si doklad o zaplacení. Kurýr ho vám musí vystavit, nemá právo odmítnout. Už se mi stalo, že jsem jen tak dala peníze, kurýr si je schoval do kapsy a společnost, u které jsem zboží objednávala, vymáhala peníze po mě. Ten kurýr nakradl pořádnou částku a než se na vše přišlo, utrekl. Doklad o převzetí zásilky jako důkaz platby nestačí.
I DOBÍRKA JE PLATBA PŘEDEM
Tak to jste nepochopil předřečníka. On si ověří údaje a tím sníží riziko. Ano i tak se může něco stát. (Asi tak, jako když kradou policajti, kteří mají před chmatáky chráni) Je to furt lepší, než dobírka.
Jednoduchý dotaz: Co řeší dobírka?
Jednoduchá odpověď: Nic, protože vždy musíte zaplatit předem. Je lhostejné, jestli z tepla domova, nebo po vystání fronty na poště. Krom toho, že musíte speciálně na poštu a když bude v balíku cihla, budete terčem nenávisti lidí za Vámi ve frontě. Takže 1:0 ve prospěch platby předem.
A nezanedbatelným handicapem dobírky je i fakt, že nutíte odesílatele:
1) Sehnat složenku (což může být problém, vybrat tu správnou a ve správném množství, viz dál);
2) Vypsat (mnozí musí ručně) nespočet adres a dalších údajů a to násobeno počtem zkažených složenek. (Stačí napsat číslici o políčko jinde a začínáte znovu. A kdo s tím nemá opakovanou zkušenost, je to hned.)
A na tohle se mnozí soukromníci vyprdnou, kór, pokud jde o zboží malé hodnotý. Ztráta času dražší, než zisk.
Pokud zaplatíte kreditní kartou, neriskujete jako spotřebitel vůbec nic. I kdyby obchodník mezitím zkrachoval, v případě nedodání zboží nebo služby Vám vrátí obratem peníze jeho dodavatel, který pro něj zajišťoval zpracování karetních transakcí, tzv. card acquirer.
Více např. zde:
https://finance.idnes.cz/diky-chargebacku-mate-sanci-na-vraceni-penez-fzk-/viteze.aspx?c=A150921_175827_viteze_frp