O Evensi se mluví jako o sociální síti událostí. Funguje už třetím rokem a obsahuje databázi více než 30 milionů událostí po celém světě. Jedná se vlastně o geolokalizovaný vyhledávač, který uživatelům dovoluje navolit si zájmy, a díky automatickému sémantickému algoritmu filtruje jen to, co uživatele zajímá na základě jeho aktuální pozice. Lidé ale také mohou na Evensi vyhledávat události ve městech po celém světě v kalendáři. Připojení k síti je možné buď přes Facebook nebo Google+. Takto se dá ve zkratce popsat fungování sociální sítě pro běžné uživatele.
O geolokační reklamě čtěte více v článcích: Geolokační reklama na Facebooku pomůže hlavně malým podnikům. Jak funguje? a Proč se blondýna „čekla“ na pláži? Chce slevu na drink. I to je výhoda geolokace
Jak se ale dá využít marketingově? Poměrně jednoduše. Evensi je novým marketingovým nástrojem, který by měli vyzkoušet především pořadatelé kulturních akcí, majitelé kaváren a restaurací nebo klubů. Zobrazuje i události odehrávající se v obchodech a nákupních centrech. Evensi může být používána jakýmkoliv podnikem vytvářejícím události na Facebooku. Rozšířená je hlavně v USA a Velké Británii, kde ji hodně využívají třeba pořadatelé diskoték a plesů, sportovních eventů a velmi oblíbená se stala u restauratérů.
Nezbytný nástroj pro tvůrce událostí
Používání Evensi je vhodné především tehdy, když pro vytváření událostí využíváte sociální sítě, a pokud je žádoucí zajistit jim velkou viditelnost a povědomí o nich. Práce s Evensi je velmi snadná a probíhá přes Facebook. Není potřeba se učit nic nového. Uživatel, který spravuje facebookový profil, může informace z něj importovat a ty jsou následně automaticky zobrazeny i na Evensi.cz. A to se všemi detaily včetně vytvoření tlačítka pro prodej vstupenek, pokud je toto v události na Facebooku vloženo, nebo s propojením na jiné stránky včetně velkých prodejců vstupenek. Sémantický algoritmus vybírá zobrazení uživatelům na základě zájmů, polohy a času události, a díky tomu má tento marketingový nástroj velmi vysokou penetraci. Vkládání událostí může být ruční nebo probíhá automatickým připojením z Facebooku.
Na Evensi je možné vytvářet komerční stránky nebo připojit vlastní facebookovou stránku i bez vytváření událostí. Není ale povoleno vytváření falešných událostí k propagaci produktů. Takové budou společně s profilem smazány,
říká za Evensi.cz Andreas Ronco. Použití je pro všechny uživatele, tedy i pro organizátory událostí, zdarma. A neexistuje žádný limit pro množství nahraných událostí. Například stránka Roxy Prague už má v archivu více než 500 událostí, které jsou stále zobrazitelné a každá z nich obsahuje facebookový odkaz na událost. Zatímco události jsou dostupné neustále, stránky mohou být vyhledány pomocí vyhledávače uvnitř Evensi.cz až poté, co je uživatel importoval. Majitelé Evensi teď nabádají organizátory událostí k tomu, aby připojovali své vlastní stránky. Jen tak bude databáze kompletní a více použitelná pro soukromé uživatele.
Pořadatel událostí může podle aktuálních akcí měnit profilový obrázek, importovat události z Facebooku vložením odkazu na stránku, vytvořit novou událost, případně spravovat události nahrané automaticky připojením stránky. Soukromý uživatel pak může měnit zájmy tak, aby mu vždy byly doporučeny nové události a stránky podle jeho aktuálních preferencí. Je možné také se nechat inspirovat sledováním akcí přátel z Facebooku. Blížící se akci Evensi připomíná pomocí e-mailu jeden den před jejím konáním.
K tématu dále čtěte: Zviditelňujete se na sociálních sítích? Pak miřte hlavně na mladou generaci
Základ zadarmo, placená reklama lacinější než na Facebooku
Organizátor událostí v základní verzi nic neplatí a jeho události vytvořené na Facebooku budou zdarma automaticky zobrazeny i v síti Evensi.cz. Kromě toho je součástí této sociální sítě i placený model sloužící k většímu zviditelnění. Pokud chce organizátor svoji událost více propagovat a získat tak více zobrazení, může kliknout na tlačítko „propaguj událost“ a nastavit si placené možnosti zobrazení. Výhodou je, že algoritmus Evensi automaticky vypočítá, kolik lidí tímto může v místě konání události oslovit a garantovat tak počet zobrazení. Ceny zviditelnění jsou zhruba desetkrát nižší než má samotný Facebook. Je to dáno i tím, že Evensi je zatím benjamínkem se zhruba milionem uživatelů měsíčně. Že ale nejde jen o výstřel do tmy, ale o věc, kterou stojí za to vyzkoušet, svědčí fakt, že Evensi je oficiálním partnerem Google.
Pokud chcete mít zaručený vysoký počet zobrazení, ale nechcete platit za reklamu pro nerelevantní uživatele, je pro vás Evensi tím nejlepším řešením. Umožňuje totiž propagaci na základě automatické selekce uživatelů podle zájmů v určité oblasti, čímž je zaručeno, že vaše placená reklama padne na úrodnou půdu,
komentuje Andreas Ronco s tím, že takto vysokou efektivitu vynaložené energie a peněz dnes žádná jiná sociální síť nabídnout nedokáže.
Ještě do konce letošního roku přibude na Evensi další množství marketingových nástrojů pro podnikatele. V plánu je newsletter s inteligentním cílením a osobní e-mailové pozvánky. Vznikají také mobilní aplikace Evensi a nástroje důležité pro snadnější spolupráci s prodejci vstupenek nebo gaming systém.