Zlom ve vývoji? Počet hráčů Účtenkovky podruhé za sebou vzrostl

18. 6. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Zájem o Účtenkovku se opět zvýšil, ukazují aktuální statistiky. Počet lidí, kteří se zúčastnili posledního slosování, byl nejvyšší od loňského srpnového tahu.

Oproti předchozímu měsíci nevzrostl pouze počet hráčů, ale i množství účtenek, ze kterých se losovalo.

Zájem o Účtenkovku vzrostl

Už podruhé za sebou se zvýšil počet účastníků účtenkové loterie. Posledního slosování se zúčastnilo 356 tisíc hráčů, což je o 10 tisíc více než před měsícem. Aktuální počet účastníků je navíc nejvyšší od loňského srpnového tahu, kdy se do loterie zapojilo 357 tisíc lidí. Na rozdíl od minulého měsíce navíc vzrostl i počet účtenek ve slosování, který činil 14,7 milionu.

Navzdory tomu, že se počet účastníků Účtenkovky nyní zvýšil, oproti rekordnímu druhému tahu stále výrazně zaostává. Tehdy se do loterie zapojilo 478 tisíc hráčů. Nejvíce pokladních bločků pak lidé zaregistrovali v březnu roku 2018, konkrétně šlo o 15,9 milionu účtenek.

Slosování Účtenkovky
Měsíc Počet aktivních hráčů Počet účtenek ve slosování
Říjen 2017 452 691 11 137 598
Listopad 477 952 14 564 956
Prosinec 446 890 14 861 223
Leden 2018 425 765 13 792 381
Únor 422 793 13 620 304
Březen 420 979 15 871 430
Duben 407 777 14 831 880
Květen 394 476 15 188 176
Červen 379 450 14 078 198
Červenec 361 837 13 218 011
Srpen 357 045 13 782 147
Září 346 873 12 687 152
Říjen 352 023 14 022 118
Listopad 352 248 14 313 527
Prosinec 350 008 13 670 910
Leden 2019 345 175 13 009 039
Únor 343 475 12 783 019
Březen 341 331 14 356 929
Duben 345 699 14 250 734
Květen 356 294 14 666 914

Stát si platí reklamu, pomáhají i QR kódy

Za nárůstem může stát několik faktorů. Ministerstvo financí si například objednalo za 3,2 milionu Kč reklamní kampaň v rádiu (stanice Impuls a Kiss), která běží od 15. 4. 2019 a potrvá až do 31. 7. 2019. Kromě této kampaně chystá ministerstvo na rok 2019 další reklamní kampaň na Facebooku, a to v předpokládané hodnotě 200 tisíc Kč. Ve hře je i výroba videospotů (instruktážní a propagační videa) a grafických posterů (plakáty, letáčky) a informační kampaň v tištěných médiích.

Čtěte více: Zájem o Účtenkovku uvadá, nakopnout ji mají reklamy za miliony 

Na jaře též začaly čerpací stanice EuroOil, které provozuje státní firma ČEPRO, tisknout na své účtenky QR kódy, které usnadňují registraci účtenky. EuroOil má více než 200 čerpacích stanic po celé České republice. QR kódy umožňují nově tisknout i některé pokladní systémy, jako například Markeeta nebo Vario.

Struktura cen se nemění

Celkem se měsíčně i nadále rozděluje 21 025 výher. 1. výhra činí 1 mil. Kč, 2. výhra automobil (model vozu značky Toyota Auris Touring Sports v hodnotě zhruba 400 tis. Kč), 3. výhra 300 tis. Kč, 4. výhra 200 tis. Kč a 5. výhra 100 tis. Kč. Větší část výher pak má následující podobu: 20 výher po 20 tis. Kč, 1000 výher po 1000 Kč a 20 000 výher po 100 Kč.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).