Oproti předchozímu měsíci nevzrostl pouze počet hráčů, ale i množství účtenek, ze kterých se losovalo.
Zájem o Účtenkovku vzrostl
Už podruhé za sebou se zvýšil počet účastníků účtenkové loterie. Posledního slosování se zúčastnilo 356 tisíc hráčů, což je o 10 tisíc více než před měsícem. Aktuální počet účastníků je navíc nejvyšší od loňského srpnového tahu, kdy se do loterie zapojilo 357 tisíc lidí. Na rozdíl od minulého měsíce navíc vzrostl i počet účtenek ve slosování, který činil 14,7 milionu.
Navzdory tomu, že se počet účastníků Účtenkovky nyní zvýšil, oproti rekordnímu druhému tahu stále výrazně zaostává. Tehdy se do loterie zapojilo 478 tisíc hráčů. Nejvíce pokladních bločků pak lidé zaregistrovali v březnu roku 2018, konkrétně šlo o 15,9 milionu účtenek.
Měsíc | Počet aktivních hráčů | Počet účtenek ve slosování |
---|---|---|
Říjen 2017 | 452 691 | 11 137 598 |
Listopad | 477 952 | 14 564 956 |
Prosinec | 446 890 | 14 861 223 |
Leden 2018 | 425 765 | 13 792 381 |
Únor | 422 793 | 13 620 304 |
Březen | 420 979 | 15 871 430 |
Duben | 407 777 | 14 831 880 |
Květen | 394 476 | 15 188 176 |
Červen | 379 450 | 14 078 198 |
Červenec | 361 837 | 13 218 011 |
Srpen | 357 045 | 13 782 147 |
Září | 346 873 | 12 687 152 |
Říjen | 352 023 | 14 022 118 |
Listopad | 352 248 | 14 313 527 |
Prosinec | 350 008 | 13 670 910 |
Leden 2019 | 345 175 | 13 009 039 |
Únor | 343 475 | 12 783 019 |
Březen | 341 331 | 14 356 929 |
Duben | 345 699 | 14 250 734 |
Květen | 356 294 | 14 666 914 |
Stát si platí reklamu, pomáhají i QR kódy
Za nárůstem může stát několik faktorů. Ministerstvo financí si například objednalo za 3,2 milionu Kč reklamní kampaň v rádiu (stanice Impuls a Kiss), která běží od 15. 4. 2019 a potrvá až do 31. 7. 2019. Kromě této kampaně chystá ministerstvo na rok 2019 další reklamní kampaň na Facebooku, a to v předpokládané hodnotě 200 tisíc Kč. Ve hře je i výroba videospotů (instruktážní a propagační videa) a grafických posterů (plakáty, letáčky) a informační kampaň v tištěných médiích.
Čtěte více: Zájem o Účtenkovku uvadá, nakopnout ji mají reklamy za miliony
Na jaře též začaly čerpací stanice EuroOil, které provozuje státní firma ČEPRO, tisknout na své účtenky QR kódy, které usnadňují registraci účtenky. EuroOil má více než 200 čerpacích stanic po celé České republice. QR kódy umožňují nově tisknout i některé pokladní systémy, jako například Markeeta nebo Vario.
Struktura cen se nemění
Celkem se měsíčně i nadále rozděluje 21 025 výher. 1. výhra činí 1 mil. Kč, 2. výhra automobil (model vozu značky Toyota Auris Touring Sports v hodnotě zhruba 400 tis. Kč), 3. výhra 300 tis. Kč, 4. výhra 200 tis. Kč a 5. výhra 100 tis. Kč. Větší část výher pak má následující podobu: 20 výher po 20 tis. Kč, 1000 výher po 1000 Kč a 20 000 výher po 100 Kč.