Nedávno jsem si dával na papír, co jsme v Different.cz zvládli v roce 2015, a pak se rovnou rozhodl, že si asi o kousek zvedneme naše cíle pro další období. Rok 2015 byl u nás rokem velkých investic, za které jsme ale opravdu rádi. Co se nám v roce 2015 povedlo a jak v daných segmentech budeme pokračovat v roce 2016?
Přechod na nový systém a e-shop na míru
Největší změna a investice v řádu nemalých stovek tisíc, která byla pro Different.cz zásadním okamžikem loňského roku. S naší velikostí už to bylo nevyhnutelné, a tak jsme dlouze vybírali dodavatele. Nakonec se nám podařilo vytvořit e-shop, se kterým jsme opravdu spokojeni. Desítky nových funkcí, kterými jsme se inspirovali ve světě nebo si je sami vymysleli a vyladili tak, aby byly co nejlépe použitelné a funkční pro naše zákazníky.
Každý přechod na nový systém je samozřejmě složitý z hlediska přenosu všech dat, ladění detailů, které vás při vymýšlení ani nenapadnou, ale také třeba z hlediska toho, že se celá firma s novým systémem musí naučit. I vylepšení se totiž může stát problémem, když ho daný pracovník nepochopí správně. A tak na rychlé víkendové inventury bude celá firma vzpomínat s úsměvem na rtech.
Zrušili jsme Uloženku
Přidali jsme Českou poštu a Uloženku. Uloženku jsme pak z důvodu velkého množství nevyzvedávaných zásilek před Vánoci ukončili. Českou poštu si víceméně vyžádali naši zákazníci, a tak jsme ji přidali k PPL. Jak si vedly společnosti v předvánočním období, jsem shrnul v minulém článku.
K přidání nového přepravce jsme také zavedli nový systém pro expedici balíků tak, aby člověk v přepravě prostě vytiskl štítek u každé objednávky a nemusel se zabývat složitými exporty a importy štítků do systémů přepravců. A nutno říci, že bez úpravy tohoto procesu bychom Vánoce nejspíše nezvládli. Takže to bylo opravdu za pět minut dvanáct.
MailChimp nám přestal stačit
Rok 2015 jsme ještě přežili na MailChimpu. Nicméně víme, že přechod na jiný systém je nevyhnutelný, a tak jsme před pár dny podepsali smlouvu na postupný půlroční přesun všech našich mailingových aktivit na SilverPop.
Víme, že tento přechod bude se všemi změnami, procesy atd. postupně stát dalších pár stovek tisíc. Ale věříme, že je to dobrý krok k posunu našeho e-shopu o další stupínek výš. Detaily k tomuto tématu si nechám na další článek, protože jen rozhodování, zda už se ke změně odvážit, byl proces na několik týdnů…
Nové sklady na obzoru
Už minulý rok v červnu jsem hlásal, že se zase nevejdeme. A to jsme se stěhovali v dubnu. Teď už vím, že další stěhování prostě musí být do naddimenzovaných prostor, protože řešit stále problémy s místem, je zbytečná brzda a nechtěný „vopruz“. Nové prostory už se nám rýsují, ale nechceme celou věc zakřiknout, a tak o tom také až příště.
Vzhůru do světa
Chceme v e-shopu stále prodávat originální a zajímavé světové módní a designové značky, a tak nechceme náš růst nutně směřovat tak, že se začneme profilovat obyčejnými brandy, které by nás samotné nebavily. Ač vím, že to říká každý, tak si opravdu myslím, že v tom jsme výjimeční. V tom, že milujeme kousky, které prodáváme, a milujeme to, co děláme. Proto vidíme růst Differentu v dalších zemích Evropy.
V tom je online byznys kouzelný, že nemá úplně dané hranice. Konečně jsme tak spustili slovenskou verzi našeho e-shopu tak, aby i naši zákazníci ze Slovenska našim popiskům rozuměli, viděli ceny ve své měně a cítili se na webu jako doma. Platformu e-shopu teď máme připravenou na vstup do dalších zemí, a tak Slovensko beru jako skvělou první vlaštovku.
Po Silvestru jsem měl představu, že v březnu už u nás v kancelářích bude sedět sympatická Rumunka nebo usměvavá Maďarka, ale zatím tomu tak není. Tak pokud někoho takového v Plzni znáte, sem s ním! Věřím ale, že během pár měsíců ty správné, usměvavé a šikovné lidi najdeme a začneme dělat trochu different i další země Evropy.