Populárním “želvám”, které odvážejí podnapilého řidiče jeho vozidlem, se zřejmě zkomplikuje život. Ministerstvo dopravy totiž chystá novelu zákona o silniční dopravě, jejímž hlavním cílem je zásadní přepracování pravidel pro provozování taxislužby. Pro smluvní přepravce a pro provozování tzv. ”drink servisů” chce ministerstvo obdobná pravidla, která musí nyní splňovat provozovatelé taxislužby. Jak tvrdí ministr Pavel Dobeš, nová úprava by měla přinést zkvalitnění služeb pro zákazníky.
Čtěte také: Pražským taxikářům vadí ostrá konkurence. Chtějí zavedení minimálních cen
Nová úprava taxislužby by ve svém důsledku měla přinést zkvalitnění služby pro zákazníky, sjednocení povinností pro všechny provozovatele a jednodušší situaci při kontrolní činnosti a následném postihu,
říká ministr dopravy Pavel Dobeš. Mohl by to být krok pro zlepšení a ztransparentnění provozování taxislužeb, z nichž některé v minulosti ke svým zákazníkům nepřistupovaly zrovna nejlépe,
dodává.
Nově zákon vymezí samotný obsah pojmu taxislužba, přesně stanoví povinnosti dopravců a řidičů taxislužby a zpřísní sankce za porušení předpisů. Cílovým stavem v oblasti taxislužby a příležitostné osobní silniční dopravy je podle ministerstva narovnání podmínek pro podnikání v silniční dopravě provozované vozidly s obsaditelností do 9 osob včetně řidiče.
Čtěte také: Živit se jako taxikář na vlastní triko se zpočátku prodraží, varují profesionálové
Sjednocení se dotkne především vstupních podmínek pro vstup do podnikatelského prostředí (požadavky na podnikatele, vozidla a řidiče) i následných povinností podnikatelů při provozování jejich činnosti. Povinností podnikatelů v uvedeném typu dopravy bude evidovat všechna vozidla stejným způsobem a sjednotit označení i vybavení vozidel, až na vymezené výjimky, a to zejména povinností vybavit vozidlo taxametrem včetně povinnosti taxametr používat,
upřesnil ministr Pavel Dobeš. V současnosti totiž nemuseli smluvní přepravci taxametr používat.
Ministerstvo dopravy počítá, že by novela měla nabyla účinnosti 1. března 2013. Kromě zmíněných změn bude obsahovat i část, která implementuje nařízení EU o právech cestujících v autobusové a autokarové dopravě. Konkrétně se jedná o stanovení sankcí za porušení povinností uložených tímto nařízením. Dále návrh obsahuje dokončení transpozice směrnice o úpravě pracovní doby osob vykonávajících mobilní činnosti v silniční dopravě, jedná se o vztažení určitých ustanovení směrnice i na podnikatele, kteří sami řídí velké vozidlo nebo vykonávají činnosti s řízením související.