V článku se uvádí:
"Od 1. ledna 2012 bude platit, že pokud zaměstnavatel před vysláním zaměstnance na pracovní cestu neurčil nižší hodnotu snížení stravného za poskytnutí bezplatného jídla, bude zaměstnanci poskytnuto stravné snížené o nejvyšší hodnotu stanovenou v odstavci 2 daného ustanovení, tj. o 25 % za každé bezplatné jídlo poskytnuté při pracovní cestě trvající déle než 18 hodin," uvedla pro server Podnikatel.cz Petra Sochorová z Advokátní kanceláře Havel, Holásek & Partners.
Advokátka dodala, že zaměstnavatel tedy může sám rozhodnout o výši snížení, ale musí tak učinit před pracovní cestou. Nejvyšší hodnota snížení je 25 % za každé bezplatné jídlo poskytnuté při pracovní cestě trvající déle než 18 hodin."
K tomu měla advokátka ale dodat, že nižší krácení stanovené před pracovní cestou než v našem příkladu 25% nemá význam prakticky využít vzhledem k tomu, že předmětem daně nejsou u zaměstnanců cestovní náhrady do výše pro státní sféru, a tak by muselo být méně krácené stravné u podnikatelů předmětem daně z příjmů a tím i odvodu sociálního a zdravotního pojištění (§ 6 odst. 7 zákona o daních z příjmů).
Dobrý den,
někde na internetu jsem četla názor, že od roku 2012 bude povinné krátit stravné vždy o nejvyšší hodnotu pro dané pásmo - tedy o 70 %, 35 % a 25 % za každé jídlo a nikoliv v takové výši, jakou určí zaměstnavatel před prac. cestou. My v naší společnosti (A.S.) krátíme v každém pásmu o 25 % za každé jídlo a rádi bychom u tohoto systému také zůstali. Bude to tedy v roce 2012 možné, pokud to zapracujeme do směrnice a před každou pracovní cestou to odsouhlasíme a rozhodneme o tom? Nebo bude nutné krátit stravné o nejvyšší hodnotu?
Ještě mě také zajímá 3. pásmo pro poskytnutí zahraničního stravného - platí tedy, že 1/3 základní sazby se poskytne, trvá-li cesta v daném dni 1-12 hodin a pokud trvá méně než hodinu, připočítá se tato hodina k stravnému v ČR a to se poskytne ve výši platné pro ČR, trvá-li tuzemská část cesty i s touto hodinou více než 5 hodin?
Děkuji!
Dobrý den,
vše je vysvětleno v následujících článcích, věnovaných samostatně tuzemským i zahraničním cestovním náhradám.
http://www.podnikatel.cz/clanky/zmeny-v-tuzemskych-cestovnich-nahradach/
http://www.podnikatel.cz/clanky/zahranicni-cestovni-nahrady-v-roce-2012/
Dagmar Kučerová
Zajímalo by mě, kdo s touto novelou zákona přišel a proč. Odhaduji to, že za tím má prsty nějaký majitel velké dopravní firmy, který zatahal za nitky, či zaloboval nba správném místě, chcete-li. Tato novela způsobí to, že majitelé si budou mnout ruce nad tím, že řidičům opět seberou peníze. Kdysi si řidiči na mezinárodní dopravě vydělali pěkné peníze za cenu, že jsou denodeně "jednou nohou v hrobě". Pak přišla "krize" a sebrali nám peníze poprvé. Teď nám sebrali ten zbytek. Tento stát se mi za poslední dva roky tak znechutil, že už pro něj nechci vydělat ani korunu. Raději půjdu jezdit do zahraničí. TOTO JE JEN JEDEN PŘÍZRAK TOHO, ŽE ČR JDE ÚPLNĚ JINAM, NEŽ BY MĚL JÍT. DO PR...
S tichem po pěšině zase pěkně očesali nás, ty co jsou dole... Ale je zvláštní, když ty prasata v parlamentu anebo senátě jdou na nemocenskou, a berou mzdu/plat v plné výši. No vlastně oni ji berou i tak, když tam vůbec nejsou.
Pánové kamioňáci, držím vám palce, aby jste jednou byli tak silní jako vaši kolegové třeba ve Španělsku nebo Francii, aby jste se prostě jednou všichni sjednotili, a zablokovali třebe celou zápaní hranici. Ne na 2 hodiny, ale třeba na pár dnů, na týden.
Vždyť se tak dá přeci bojovat i proti cenám paliva, které máme nějak předražené. Držím vám pěsti !
Pokud by to mělo být jako u nás, tak zahraniční diety jsou takto:
1. den třetinová D dieta, tedy 15 EUR,
2. den je venku méně než 5 hodin, tedy jen česká dieta.
Zaměstnavatel, chce-li vykořisťovat co nejvíce, může základní sazby krátit až na 75%, takže za tyto 2 dny si zaměstnanec může přivést jen 11,25 EUR. To za předpokladu, že si v Německu nezajde na svačinu na špagety s kečupem, to by domů nepřivezl ani Euro.
Dobrý den,
za každý kalendářní den tuzemské pracovní cesty náleží zaměstnanci např. trváli cesta 5 až 12 hodin nejméně 64kč. Na še firma (podnikatelská sféra) vyplácí v tomto případě částku 69kč. Můj dotaz zní zda je to tak správně a nebo je těch 5Kč vyplacené nad rámec náhrad uvedených v zákoníku práce nebude daňově uznatelným výdajem.
Děkuji za odpověď
Pokud jste si jistá, tak zkuste požádat školící firmu, aby poslala fakturu novou. Pochybuji, že uspějete, protože pokud i školící firmě někdo poskytl stravu a "zabudoval" ji jako položku "pronájem salonku" (školící místnosti) do faktury, tak vám to stejně školitel nerozepíše. Vznikly by potíže jinde.
No, ať žijí zákony, které vymýšlejí poslanci se sníženými cenami za vlastní stravování :-(
základní mzda 9841 kč hrubého, ostatní na ruku oproti podepsanému prázdnému příjmovému dokladu :-) a počtu najetých km, takže dostanu tak 24 tis kč, ale když sečtu diety za měsíc+ práci přez čas+noční příplatek tak mě zaměstnavatel obral asi o 10 tis/kč a o kolik obral stát ?! Tak hle fungují otrokáři v dopravě a to ani nemluvim o tom že musim jezdit přez AETR/ 561 cca 50 h/měs a nic s tim nezmůžu když sem přišla kontrola dostal 5000 kč pokutu směšné za to jak podvádí :-( nikde nejni odvolání a už nevěřím že v ČR existuje poctivej dopravce !!! štastnou cestu :-)
a můžeš tady veřejně vysvětlit PROČ jezdíš přes AETR????komu tím prospíváš???sobě určitě ne,protože Tvůj profesák je jako Tvůj živnostenský list a pokud Ti ho dopraváci seberou za nedodržení AETRU ,pak jsi na dlažbě a Tvůj zaměstnavatel Ti pomocnou ruku nepodá!nebo tím prospíváš nám ostatním v dopravě a na cestách či chodnících???až Tě přemůže mikrospánek a někomu ublížíš......AETR chrání také Tebe!!!!jediný komu tím prospíváš je Tvůj zaměstnavatel!!!a zaslouží si to snad????tak dlouho Vás budou zneužívat a vykořisťovat-DOKUD SI TO NECHÁTE LÍBIT!!!O penězích na ruku ani nemluvě,spočítej si nemocenskou z Tvého dosavadního základu a věř,že Ti nezbývá ani životní minimum!
Dobrej, chci se zeptat. Zaměstnavatel na mě vyrukoval se změnou v cestovních náhradách. Trochu pátrám a stále si nejsem jist, zdali to dobře chápu. Jezdím Německo a někdy mi rozvoz nákladu trvá mezi 1-8 hodinách. Problém je v tom, že zaměstnavatel mi chce vyplácet stravné mezi 1-4hod., ale pouze nad 5hod. a více. Chci vědět zdali mám nějaké možnosti k obranně.