Procedurální záležitosti v Evropské komisi způsobí, že české pivovary budou moci užívat nový chráněný název České pivo na etiketách nejdříve za tři měsíce. Půlroční lhůta od zveřejnění žádosti o zápis chráněného zeměpisného označení České pivo u EK přitom vypršela ve středu o půlnoci, aniž by někdo k návrhu vznesl připomínky.
Na etiketách se ale označení České pivo objeví nejdříve za tři, ale i za pět měsíců. Hlavní důvodem několika měsíčního zpoždění je nutnost překladu nařízení do 23 úředních jazyků EU. V letních měsících se kvůli nedostatku překladatelů tato doba může hodně posunout za obvyklé tři měsíce, přesně to nelze odhadnout,
řekl serveru Euro online mluvčí zastoupení Evropské komise v ČR Martin Stašek.
Českým pivovarům tak uteče atraktivní letní sezona, kdy značku již mohly využít jako nový marketingový nástroj, připomíná server.