Datovou zprávu do PDF samozřejmě nenapasuji, ale o tom se tu nebavíme. My tu řešíme skutečnost, že EPO i etržby (struktura datové zprávy) se řeší v rámci nějakých dokumentů, které se objeví někde na internetu, zatímco např. eRecept má dané náležitosti popsané ve vyhlášce. To znamená určitou formu právní nejistoty (v případě EPO a etržeb) - vyhláška má právní váhu, metodika je jen metodika. Pokud současný stav někdo napadne, např. proto, aby se zviditelnil, padne nějaký verdikt a my se budeme muset opět všichni narychlo přizpůsobovat nové situaci, viz nedávný rozsudek Ústavního soudu, který poslal do kopru část EET. Nejedné firmě to pořádně zamávalo business plánem - kdo se připravil, tak teď kouká, že možná vyhodil peníze a EET firmy opět stojí před problémeme plných skladů bez odbytu. Můj příspěvek tak není o snaze hledat kličky, ale o právní jistotě a předvídatelnosti. Bylo by opravdu dobře, kdyby stát v rámci novely zákona o EET začlenil strukturu datové zprávy do vyhlášky, jako to má eRecept, eliminovaly by se tím rizika, že to někdo smete.