Buffer je nedocenitelným pomocníkem všech, kteří spravují nějaké sociální sítě, protože umožňuje rychlé a snadné plánování příspěvků na jednom místě. V současné době je možné pracovat se šesti účty: Facebookem, Twitterem, LinkedInem, Pinterestem, Googlem + a Instagramem. Kromě plánování mohou uživatelé také sledovat různé metriky. Podnikatelka Andrea Kremserová, Advertising & PR Professional a Social Media Strategist, si Buffer chválí, protože umožňuje spravovat i osobní privátní účty na LinkedIn. Není příliš drahý na pořízení a schvalování příspěvků klientem je velmi jednoduché a přehledné,
dodává.
S Bufferem se dá pracovat buď přímo v rámci webové stránky (obdoba desktopové aplikace), nebo také přes mobilní aplikaci. Díky tomu mají uživatelé jak možnost připravit si příspěvky přímo v počítači, tak si mohou kontrolovat data prostřednictvím chytrého telefonu. Zuzana Veselá neboli Veselá copywriterka používá Buffer pro správu klientských účtů na Instagramu a tato kombinace jí plně vyhovuje, protože si post pohodlně napíše na klávesnici i s hashtagy, nahraje fotku z disku a pak to celé nasdílí do mobilní aplikace a zveřejní. Eliminují se tím překlepy a je to rychlejší a pohodlnější,
vysvětluje. Uživatelé si také mohou nainstalovat rozšíření do webových prohlížečů (Safari, Chrome, Opera, Firefox) a mít tak do Bufferu rychlý přístup.
Placený, nebo neplacený účet?
Buffer je v základu zdarma, přičemž tato verze umožňuje uživatelům propojit 3 sociální účty a mít celkem 10 naplánovaných příspěvků na jednom profilu. Verze Pro nabízí 8 sociálních účtů a 100 naplánovaných příspěvků a navíc také integrovaný zdroj RSS zpráv. S dalšími placenými verzemi Byznys (Malý, Střední a Velký) mohou uživatelé pracovat také s dalšími členy týmu, mít až 2000 postů a 150 sociálních účtů. Pokud by však potřebovali ještě více, je možné se domluvit na podnikové verzi (Enterprise verze).
Vždy je rozhodující, kdo a jakým způsobem bude s Bufferem pracovat. Zatímco například marketingové agentury budou potřebovat placené verze, pro osobní účely stačí i ta neplacená. Pro menší či střední firmy, které neplánují obsah na více než 7–10 dní dopředu, bude účet zdarma také dobrá volba. Pokud chtějí plánovat na delší dobu, budou už potřebovat placený účet,
dodává Lenka Šilhánová, Social Media Consultant.
Verze | Zdarma | Pro | Malý byznys | Střední byznys | Velký byznys |
Cena (USD/měsíc) | 0 | 15 | 99 | 199 | 399 |
Počet sociálních účtů | 3 | 8 | 25 | 50 | 150 |
Počet členů týmu | 0 | 0 | 5 | 10 | 25 |
Počet naplánovaných postů | 10 | 100 | 2000 | 2000 | 2000 |
markéta Greenberg, Chief human resources officer ve firmě Flow Assistant nicméně zrušila předplatné Bufferu kvůli změnám podmínek na Facebooku. Neustále snižuje dosahy, chce živý obsah, což pro mě nemá smysl sdílet přes Buffer,
vysvětluje. Tvůrci Bufferu o tom samozřejmě ví a na jejich blogu mají na toto téma zajímavý článek. Lenka Šilhánová doporučuje sledovat také jejich sociální sítě, protože sdílí velice užitečný obsah, který se bude hodit každému, kdo si dělá marketing zatím sám. Je to také skvělý příklad dobře provedeného inbound marketingu, ze kterého se dá čerpat spousta inspirace, jak to dělat správně,
dodává.
Instagram stále vzrůstá
Oblíbenost Instagramu, sociální sítě plné fotografií, stále vrůstá a nejen lidé z Bufferu si uvědomují, že se jedná o velmi důležitý marketingový kanál. S tímto nástrojem mohou uživatelé jak šetřit čas při plánování, tak také dodržovat důležitou konzistenci zveřejňovaných příspěvků. Markéta Greenberg přiznává, že právě díky pracování s Instagramem do Bufferu investovala čas i peníze: Buffer jsem používala hlavně kvůli tomu, že jsem mohla příspěvky (pro několik účtů) plánovat a vyhodnocovat. Má jednoduché rozhraní a hodně na sobě maká.
Teprve před pár dny přitom Buffer přidal novou funkci v podobě přímého přidávání příspěvků na Instagram prostřednictvím desktopu nebo mobilní aplikace. Dříve na Bufferu bylo možné vytvořit a naplánovat příspěvek a poté v daný čas přišla uživateli notifikace v podobě upomínky. Následně pak uživatel musel manuálně otevřít Instagram, zobrazit zde fotografii, zkompletovat ji a zveřejnit. Funkce přímého přidávání příspěvků je dostupná pouze pro firemní instagramové účty a bez problémů jdou přidat obrázky s poměry stran v rozmezí 4:5 na výšku, 1,91:1 na šířku a ty čtvercové o poměru 1:1. U fotografií v jiném poměru a videí funguje stejný postup s notifikací popsaný výše. U přímého přidávání v současné době není možné přidávat umístění (geo tagy), označovat na obrázcích uživatele a přidávat k obrázkům filtry.
Podmínky přímého přidání příspěvku:
- Firemní instagramový účet (Business Profile)
- Obrázky s poměry stran:
- 4:5 na výšku
- 1,91:1 na šířku
- 1:1 čtverec
Přidání tohoto vylepšení je velmi důležitým krokem a správci sociálních sítí jej jistě náležitě ocení. Jedná se o výrazné ulehčení a plánováním a průběžnou přípravou příspěvků tak správci i podnikatelé ušetří drahocenný čas.