Bez znalosti zákazníků, jejich charakteristik a nákupních preferencí se neobejde žádný podnikatel. Přečtěte si proto výsledky výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a agentury Mediaresearch, který se zaměřil na rozdíly v nákupech na českém internetu v závislosti na sociodemografii.
Čtěte také: 6 podnikatelských matadorů radí: Je potřeba mít k e-shopu profil na Facebooku?
Ženy kupují oblečení, muži počítače
Z průzkumu vyplynulo, že ženy přes internet nejčastěji nakupují oblečení a boty, zatímco muži v e-shopech pořízují především počítače a mobilní telefony. Oblečení či boty totiž na internetu za poslední rok nakoupilo 62 % žen a jen třetina mužů. Oproti tomu 53 % mužů si v e-shopu pořídilo počítače, či hardware, zatímco žen pouze 31 %. Výsledky nejsou nikterak překvapivé. Ženy si objednávají nejčastěji oblečení nebo produkty pro zdraví a krásu, muži volí výpočetní techniku a mobily. Zajímavé ale může být, jak s těmito výsledky naloží internetové obchody,
komentoval výzkum výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Starší zákazníci kupují dražší zboží?
Rozdíly v nákupních preferencích se ale neodvíjí jen od pohlaví. Lidé s vysokoškolským vzděláním preferují kromě oblečení také slevové kupony a kosmetické produkty. Spotřebitelé bez maturity zase volí spíše počítače, oblečení a mobilní telefony. Co se týče věku zákazníků, stále platí, že nejaktivnější je v nákupech na internetu věková skupina 25 až 34 let, u které vítězí nákupy oblečení, kosmetiky, slevových kuponů a sportovního vybavení. Naopak u starších spotřebitelů převažují nákupy dražších výrobků, tedy počítačů, bílého zboží a mobilních zařízení.
Foto: www.isifa.com