Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) by měly letošní předvánoční tržby na online trhu přesáhnout 50 miliard korun.
Pro srovnání v loňském roce obraty e-shopů během Vánoc dosáhly 45 miliard korun, letos lze očekávat meziroční růst až 15 %. Dlouhodobě se rozšiřuje řada kategorií zboží, které Češi na internetu nakupují pravidelně. Vánoční dárky jsou ovšem specifické, a tak bude podle všeho i letos online vládnout klasika – hračky, oblečení, knihy či elektronika,
uvádí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Tip: Reklamy před Vánoci nemusí mít hlavní cíl jen prodat produkty, ale také zapůsobit na city příjemců. Inspirujte se vánočními kampaněmi známých značek. Propagace před Vánoci není vše. Kampaně zaměřte hlavně na emoce
Vánoce nevytěží pouze giganti
Vánoce jsou na online trhu klíčovým obdobím. Pokud malé e-shopy nic nepodcení, mohou z nich vytěžit stejně tak jako největší hráči. Jednou z věcí, která se v minulých letech projevila jako obrovský problém, je doprava. Podle Vetyšky jsou ale pro letošní vánoční sezónu lépe připraveni. Na Vánoce jsou připraveny jak e-shopy, tak i dopravci. Díky rozšířeným možnostem způsobů dodání či osobního vyzvednutí zboží věříme, že bude nákup dárků letos na internetu ještě pohodlnější,
uvádí Vetyška.
Před Vánoci ale nečeká růst jen prodej zboží, které bude mířit pod stromek. Komfortu objednávky z domova budou nakupující využívat opět více také u potravin či vánočních doplňků nebo drogistického zboží.
Čtěte také: V newsletterech před Vánoci buďte milí, pozorní a všímaví. Nabídněte něco navíc
Asociace pro elektronickou komerci očekává, že také díky vánočním prodejům se bude celkový meziroční růst obratů českých e-shopů opět blížit 15 %. Předpokládáme, že druhá polovina roku 2019 jako celek bude pro naší e-commerce velmi úspěšná. Věříme, že zákazníci ocení další rozvoj internetových obchodů, které se stále více zaměřují na doplňkové služby a celý komfort pro nakupující.
uzavírá Jan Vetyška.