Finanční ředitelství v Ostravě se ve spolupráci s vybranými finančními úřady i v letošním roce rozhodlo uspořádat semináře pro veřejnost. Tématem je elektronická komunikace s daňovou správou a účast na kurzech je zdarma. Na kurzech by se měli účastníci naučit, jak správně s daňovou správou elektronicky komunikovat a jaké mají občané možnosti. Čtěte více: S čím se musí podnikatel vypořádat v roce 2009?
Za nejdůležitější část semináře považuje daňová správa vysvětlení a názornou ukázku, jak správně elektronicky podávat písemností pro finanční úřady na adrese České daňové správy. Na semináři si účastníci zkusí nanečisto vyplnit daňové přiznání jak po jednotlivých řádcích, tak načtením údajů z jiného souboru, většinou z účetního softwaru. Čtěte více: Účetní software musí pasovat na velikost firmy.
Lektoři též vysvětlí, jak získat elektronický podpis a jak ho správně využít. Součástí semináře je i popis a vysvětlení datových schránek a jejich předvedení v praxi. Čtěte více: E-Government: Datové (poštovní) schránky pro každou firmu.
Celkem se má v Moravskoslezském a Olomouckém kraji uskutečnit 11 seminářů. V tomto týdnu již proběhl kurz v Třinci a dnes je v plánu v Olomouci.