Názory k článku Zůstala sama ve své kavárně. Kde asi udělala chybu?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 8. 2015 10:02

    Martin (neregistrovaný)

    Já jsem si vždycky myslel, že kavárny jako StarBucks, Costa atd... že ti lidé jsou hloupí, že si tam chodí dát kafe za kilo, jak jsem se mýlil.

    Když jdu do CostaCoffee a dám si tam čaj za 60 Kč, tak často u něj vydržím 2 hodiny v pohodlném koženém křesílku a kavárně s internetem, tj. 30 Kč / hod za pronájem což je IMHO super cena...

    Kavárna bývá přes den natřískaná lidma, večer je tam více klidu...

    Když někdo otevřel sídlištní kavárnu či cukrárnu, většinou rychle zkrachoval. Pro mě problém byl, že sezení na dřevěných židlích u pidi stolku s často šílenou obsluhou, která vám věnuje pozornost u 5ti lidí mě jako zákazníka vyčerpává. Já třeba v kavárně chci, aby mě personál neotravoval, rád s nimi popovídám u koupi čaje atd..., ale pak chci, aby mě nechali být. Právě proto miluji Costa a Starbucks...

    Co jsem zajímavě viděl v jednom podniku bylo využití staršího nábytku. Člověk nemusí koupit nová kožená křesílka, může to udělat jako takové prostředí ve stylu industriální skládka, nakoupit staré gauče, klidně je i nechat potrhané, a doladit to ať to právě vypadá staře a použitě a udělat z toho styl.

    Nicméně opravdu podle mě kavárna není nízkonákladové podnikání a představa nějakých lidí, že když budou levnější než konkurence, že to bude fungovat, je blbost.

  • 17. 8. 2015 13:02

    Blanka (neregistrovaný)

    Kavárenský život není pohodový, naopak je to dřina! Již sedmým rokem provozuji s rodiči Tvarůžkovou cukrárnu - je to každodenní tvrdá práce a přitom Vám na tváři nesmí chybět úsměv pro Vaše zákazníky. Není to jednoduché podnikání, ale neměnila bych. Jsme rodinná cukrárna - která začala v Lošticích tj. v roce 2009 zapadákově s 2000 obyvateli, o to víc jsme si své místo museli vypracovat a vybojovat.
    Osobně do cukráren a kaváren chodím, abych dostala trochu osobního přístupu a ochutnala místní dobroty. Což u nadnárodních řetezců rozhodně nenajdete! A navíc komu platíte za ten rozmražený cheesecake a kávu? Mnohem raději svoji útratou podpořím místního kavárníka či cukráře, který se podnikáním snaží zpříjemnit život obyvatelům města.

  • 18. 8. 2015 13:14

    XXX (neregistrovaný)

    Jsou kvalitní malé kavárny / podniky, jsou kvalitní pobočky i u velkých řetězců, kde pokud je majitel (manager) normální, tak tam má stálý personál, který dokáže vytvořit příjemné prostředí a některé řetězce nejsou ani nějak výrazně dražší. Nehledě na to, že často je franšíza a od malé kavárny se to liší pouze tím, že podnikáte pod známou značkou.
    Vyzkoušel jsem mraky kaváren v 9 z 10 případů "soukromých". A stejně se vracím do té jedné, která byla jako jedna z prvních kvalitních podniků v Brně a ty desítky později vzniklých nejsou špatné, ale většinou ani ničím lepší, tak proč tam chodit. To raději si zajdu třeba do CrossCafé. Ceny v pohodě, nabídka lepší než v půlce "malých" kaváren. Přestože je to řetězec (český). Naopak třeba Starbucks nemusím z jednoduchého důvodu - jejich káva mi nechutná a "speciality" mají předražené, takže jim nepomůže někdy ani příjemné prostředí v některých pobočkách.
    Nejhorší co je, jsou kavárny / cukrárny, které kdysi byly kvalitní a vypadá to v nich pořád stejně. To si pak člověk někde přečte, jak je to tam super, přijde tam a zjistí, že je to úplně o ničem, protože doba už je jinde. Některé mají ještě tu drzost tvrdit, že jsou "nejlepší ve městě"

  • 19. 8. 2015 9:23

    yourmarketing.cz

    Problém u podobných podniků je vesměs právě v tom, že se své odlišnosti/výhody nedokáží zajímavě a poutavě prezentovat. Tím přicházejí právě o výhodu "zaujmout prvním dojmem" a přesvědčit tak kolemjdoucích o návštěvu právě jejich podniku.

    Příjemné prostředí, obsluha a kvalita nabízených produktů je pak již samozřejmě nedílnou součástí úspěchu podniku.

    Bohužel mnoho lidí si myslí, že stačí otevřít podnik a lidi se to už nějak dozvědí. Musíte počítat i s tím, že povaha našeho národa není postavená na "chválení". Málokdo si po dobré zkušenosti s podnikem bude vychvalovat daný podnik mezi přáteli jen tak aniž by na něj došla řeč. Ovšem o špatnou zkušenost se podělí velice rádi a to pokud možno hned po opuštění takového podniku...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).