Zvažte v e-shopu dopravu zdarma, většina lidí ji vyhledává

31. 5. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Pro většinu zákazníků je doprava zdarma silným „argumentem“ při výběru e-shopu. Hranicí hodnoty nákupu, od které dopravu zdarma očekávají, je 1000 Kč.

Pro více než dvě třetiny lidí je doručení zdarma velkým lákadlem. Hranicí, od které doručení zdarma očekávají, je 1000 Kč. Vyplývá to z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), který asociace provedla mezi on-line zákazníky.

Dopravu zdarma čekají zákazníci od 1000 Kč

Průzkum APEK ukázal, že pro 69 % respodentů je doručení zdarma velkým lákadlem a že většina zákazníků primárně hledá e-shop, které dopravu zdarma nabízí. Doprava zdarma působí na zákazníky vždy pozitivně, o tom není pochyb, komentoval Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK. Výzkum se také zaměřil na hodnotu nákupu, od které zákazníci dopravu zdarma očekávají. Takovou psychologickou hranicí je 1000 Kč, jak uvedlo 78 % respondentů našeho výzkumu, doplnil Vetyška.

Co se týče doručení zboží, 69 % zákazníků využívá při většině svých e-nákupů služeb některého z dopravců – volí obvykle variantu doručení objednávky domů či například do zaměstnání. Rozdíly ovšem panují mezi velkými městy a vesnicemi. Zatímco ve městech využívá služby dopravců jen necelá polovina spotřebitelů, na vesnicích jde o 81 % zákazníků. Výsledky našeho průzkumu potvrdily, že ve velkých městech Češi často využívají prodejen či výdejen internetových obchodů. E-shopy tedy na tento požadavek správně zareagovaly, když v uplynulých letech zásadně rozšířily nabídku odběrných míst pro účely osobního vyzvednutí objednaného zboží, komentoval Vetyška.

Ohledně místa doručení volí zákazníci nejčastěji dodání zboží domu (72 % případů). Do zaměstnání si nechává zboží posílat 10 % respondentů. Při výběru konkrétního způsobu doručení a dopravní společnosti se zákazníci zpravidla rozhodují dle konkrétní objednávky. Největší roli samozřejmě hraje objednané zboží. Pro řadu zákazníků je ale nadále nejdůležitější cena. Na druhou stranu stále roste počet nakupujících, kteří využívají nejpohodlnějších či nejrychlejších způsobů doručení zboží z e-shopů, uzavřel Vetyška.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).