Proč pracovat jednoduše, když jde pracovat i složitě a podnikatelé a jejich účetní si alespoň vyzkouší, jak mají pevné nervy:
Chybová hlášení e - Podání
Oznámení pro klienty
Pro klienty, kteří podávají formuláře e - Podání pomocí datových schránek je připraven návod Jak číst protokol o zpracování e - Podání. V případě nejasností poradí také Call centrum technické pomoci e - Podání na tel. č. 585 708 290, kde pracovníci call centra protokol ochotně vysvětlí a zodpoví další dotazy. Jedná se o opatření pro přechodné období, kdy je nutné přizpůsobit zpracující systémy e - Podání pro komunikaci s datovými schránkami. Klientům se omlouváme za komplikace a děkujeme za pochopení.
Jak číst protokol o zpracování e - Podání
Chybová hlášení DIS-systému ČSSZ vztahující se ke všem službám e - Podání
103 - Uživatel není oprávněn podávat název služby za danou organizaci
Tato chyba znamená, že:
U podávajícího došlo ke změně (prodloužení platnosti) kvalifikovaného certifikátu, tento byl nainstalován do úložiště osobní certifikáty, ale tato změna nebyla ČSSZ nahlášena a tedy promítnuta do Registrační databáze ČSSZ (RAUI).
Nahlaste tuto změnu na místně příslušné OSSZ/PSSZ/MSSZ kontaktním pracovníkům pro příslušnou oblast.
U podávajícího došlo ke změně kvalifikovaného certifikátu, změnu na ČSSZ nahlásil, referentka nahrála veřejnou část podpisu nebo vyplnila hexadecimálně sériové číslo podpisu a vystavitele do registrační databáze ČSSZ (RAUI), ale odesílací program (modul) stále používá původní kvalifikovaný certifikát.
Opravte nastavení programu (modulu). Technickou podporu k nastavování programů (modulů) ČSSZ neposkytuje.
U podávajícího došlo ke změně kvalifikovaného certifikátu, uživatel změnu na ČSSZ nahlásil a odesílací program (modul) má správně nastavený.
Požádejte kontaktní pracovníky pro příslušnou oblast místně příslušné OSSZ/PSSZ/MSSZ o kontrolu svých údajů v registrační databázi podávajících RAUI (referentka zkontroluje pozorně sériové číslo podpisu, vystavitele a pověření / zastupování pro danou službu).
Podávající není oprávněn tento druh e - Podání za organizaci zasílat.
Na místně příslušnou OSSZ/PSSZ/MSSZ doručte kontaktním pracovníkům chybějící formulář o pověření nebo k zastupování k elektronickému podávání příslušné služby za danou organizaci.
Jestliže ani jeden z výše uvedených postupů nepomohl, obraťte se na technickou podporu ČSSZ k e - Podání.
Datova schranka me jednoduse s*re. Potreboval jsem ji na jedinou komuinikaci s uradem, od te doby ji nepouzivam a jedine co mi do ni chodi jsou spamy od zrizovatele teto schranky, abych si zaridit napriklad "trezor na zpravy" a podobne veci. Ani se jim neda odpovedet, protoze na adresu ze ktere to prichazi se neda poslat zprava.
Vybrani jedne zpravy z datove schranky trva radove pul hodiny mezi hledanim spravneho programu, hledanim hesla a rozcilovanim se a pak se zjisti ze je to dalsi spam.
Myslím, že nás podnikatele stát nutí sdílet dokonce i komunikaci elektronicky.. zanecháváme tak elektronickou stopu a pak jednou si politici (úředníci v Ministerstva financí) vymyslí, že se budou dohledávat údaje i z těchto archivovaných e-stop a budou doměřovat.... fuj!!!
Více o těchto rizicích se dozvíte třeba zde: http://www.vubs.cz/Kurzy/Kurzyprofirmy/Bezpe%C4%8Dnostn%C3%ADrizikainforma%C4%8Dn%C3%ADchakomunika%C4%8Dn%C3%ADcht.aspx
Mají akční cenu!!
Uz se tesim ... pripojim se k zalobe u ustavniho soudu ... neb chci videt, jak stat kazdemu zivnostnikovi prideli aspon 30k co 5 let na nakup PC a samozjrememe mu poskytne zdarma pristup k internetu.
Znam totiz min nekolik desitek zivnostniku, kteri pocitac nemaji, a ani pouzivat neumi. Jde samozrejme o ruzne remeslniky. Presto si trebas priznani delaji sami (tech par kolonek vyplnit zvladaji). Mimo jine prave proto, ze dat par tisicovek ucetni firme je pro ne celkem znacny vydaj.
Podnikalo se za hitlera, podnikalo se za komunizmu, jistě se bude podnikat i v současnosti. Hezky v šedé zóně bez buzerace a přínosu pro stát. Sem tam někoho exemplárně potrestají, ale to bude asitak všechno.
Je jasné, že tato povinnost povede spoustu lidí k ukončení živnosti. Tedy těch, co ještě zbyly. Všichni podnikatelé-řemeslníci, které jsem znal v okolí to zabalili už dávno.
můj otec ( 62 let ) je důchodce OSVČ - nemá počítač, ani i nternet ...
no ten to tý paní na sociálce vysvětlí hezky rychle a stručně, až po něm bude chtít něco ze schránky - dyť má na svý schránce na plotě napsaný "letáky nevhazujte" :-))
po novém roce nastane tedy exodus pracovníků státní správy, neboť to psychicky nezvládnou - když jim tam denně takto vysvětlí 100 lidí :-))
Takže OSVČ budou povinně používat systém, který je známý svou špatnou použitelností?
Nic proti elektronické komunikaci, ale když už do toho, státe, nutíš, tak udělej pořádný, funkční a snadno použitelný systém. Takhle to zase vypadá, jako že se někomu dohodil dobrý kšeft, kámoši se šábli a občan je na pokraji duševního kolapsu...
Máte pravdu, kromě jiného např. Česká pošta. Pro ni je asi doručování zásilek už jen vedlejšák. Dělaji pojistky, spoření a fušujou do kdo ví čeho. Mimo jiné i elektr podpisy atd. Asi se "kšefty" s elektronickýmí podpisy a datovými schránkami "nehýbaly" tak jak čekali. No tak tomu "pomohli". Navíc se nejedná o jednorázový výdej (pořídím si např. elektr podpis nebo datovou schránku a mám klid? Naopak, každý rok se musí obnovovat, takže jistý příjem každý rok) A navíc, zvýšená poptávka po výpočetní technice a zvýšení počtu uživatelů internetu, kteří ho nemají. Znám spoustu drobných živnostníků, kteří mají počítač na promítaní filmu nebo na muziku nebo jej dokonce nemají vůbec. A o internetu nemluvě. A světe div se, žijou. Zřejmě je to někomu nahoře trnem v patě. Že nás nemají všechny "chycené" v tom jejich kyber světě.
To ze nekdo zije v technickem stredoveku je jeho problem. Nekdo treba nema elektrinu, ze.
Problem ovsem je, ze cely ten elektronicky system je vyrazne nakladnejsi (budto platit 400 Kc rocne za zbytecny elektronicky podpis nebo 30 Kc / A4 za konverzi vseho doruceneho do DS na Czechpointu aby to neztratilo platnost) nez soucasny papirovy formular potvrzeny razitkem uradu. Dokud se toto nezmeni, je treba to v maximalni mozne mire bojkotovat.
Chapu, ze elektronickym podanim se usetri spousta casu a penez. Nicmene stat by mel zacit tim, ze jeho urednici nebudou po lidech chtit zbytecny papiry - k cemu socialka potrebuje potvrzeni od zamestnavatele, ze jsem tam zamestnanej? Vzdyt za mne kazdej mesic odvadi pojistne - stacilo by se podivat do systemu...
Urady jsou elektronicky propojene, ale urednici porad honi lidi obihat jiny urady a ziskavat tam zbytecny potvrzeni - tim padem zbytecne pridelavaji praci lidem, ale i dalsim stanim urednikum - nebo je to mozna zamerne - kdyz by delali mene prace, tak by jich bylo mene zapotrebi...