Potřebujeme vodní koridor Dunaj-Odra-Labe? O tom se mimo jiné diskutovalo na mezinárodní konferenci TRANSPORT 2010, kterou pořádalo Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje. O projektu, který by mohl napojit tento kraj na mezinárodní vodní síť, vedou odborníci již léta diskuze.
Vodní koridor D-O-L by měl přitom ekonomický i dopravní význam. Kromě toho může mít tento koridor při racionální přípravě další pozitivní vlivy. Je to dnes velmi významný aspekt protipovodňové ochrany, zejména v povodí Moravy, dále by byl energetickým přínosem z řady malých vodních elektráren, měl by rovněž vodohospodářský význam s možností dotovat oblasti s vodním deficitem, samozřejmě také význam rekreační,
uvedl náměstek ministra dopravy Ivo Toman. Dodal, že nesporné pozitivum je rovněž ekonomická i environmentální efektivita dálkové a regionální vodní dopravy jako perspektivního protipólu k těžké nákladní silniční dopravě.
Průplavní spojení D-O-L by mělo mít tři větve. První oderská větev- Rokytnice – Bohumín – státní hranice (směr Szczecin) – by měla měřit 98 km. Druhou by byla 118 km dlouhá dunajská větev- Rokytnice – Břeclav (směr Vídeň) – státní hranice. Třetí má být labská větev -Rokytnice – Pardubice – Děčín (směr Hamburg) – s délkou 154 km.