Ministerstvem dopravy zvažované zvýšení mýtných sazeb až o 100 % zřejmě nebude možné. Výpočet českého mýta totiž musí dle Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA vycházet z evropské směrnice o zpoplatnění nákladních vozidel, ve které je stanoveno: Mýtné musí být založeno pouze na zásadě návratnosti nákladů na pozemní komunikace. Vážené průměrné mýtné musí konkrétně odpovídat stavebním nákladům a nákladům na provoz, údržbu a rozvoj dané sítě pozemních komunikací.
Byť pan ministr ještě nenašel čas se s dopravci sejít a své plány jim vysvětlit, je již teď jasné, že se záměrem zvýšit sazby mýta u dopravců rozhodně narazí. Jednak to odporuje evropské legislativě a za druhé jsme přesvědčeni, že 6% úspora není vše, co stavební firmy mohou nabídnout,
sdělil generální tajemník sdružení Martin Špryňar. Dodává, že dopravci rozhodně nebudou ti, kteří budou sanovat 20% marže vybraných stavebních firem, zvláště v situaci, kdy je veřejným tajemstvím, kde část těchto finančních prostředků končí.