V tomto případě vy srovnáváte sebe - osobu samostatně výdělečně činnou se zaměstnavatelem. Když vy budete mít zaměstnance, budete za něj platit to stejné jako s.r.o. nebo a.s. a náklady na zaměstnance - tedy osobní náklady - u vás budou daňově uznatelnou nákladovou položkou. Celý článek a většina příspěvků srovnává OSVČ a zaměstnance. Tomu do nákladů nejde nic.
To je sice fakt, ale nač mi je, že si to můžu odečíst ze základu, když se třeba 2 měsíce nedaří a musím to za toho zaměstnance zaplatit, třebaže to nevydělal - on ten základ potom taky není nic moc - zejména, když sezóna trvá cca 7 měsíců...zaměstnanec sice nemá možnost si něco dát do nákladů, ale taky o nic nepřijde a ještě má volno, a to plně placené - zato já platím - za nic...
Tak jednoduché to zase není. Pokud nemá jiný příjem, ze kterého by odváděl "pojištění" pak nejvýhodnější varianta je vyplácet si peníze ve výši minimální mzdy a teprve zbytek jako dividendy. Neměl by mít klasický zaměstnanecký poměr, ze kterého plynou (až na sporé výjimky) jen samá negativa. A ušetřil by na příspěvku na nezaměstnanost.