Podnikatelé by na pojištění neměli šetřit za každou cenu

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Mnoho podnikatelů teď uvažuje o změně pojistek, ale byla by to chyba, říká ředitel Úseku pojištění majetku a odpovědnosti v Kooperativě.
17. 3. 2021
MarketVoice Co je to?

Sdílet

Současná krize související s koronavirem vede řadu podnikatelům k úvaze změnit rozsah svých pojistek, aby tam ušetřili na pojistném. „Byla by to jednoznačně chyba,“ konstatuje ředitel Úseku pojištění majetku a odpovědnosti v Kooperativě Radek Starosta.

Jak by tedy měli podnikatelé postupovat, aby získali kvalitní pojištění?

Řešením může být nová varianta našeho úspěšného produktu TREND, který podnikatelům přináší komplexní pojistné řešení. Velkou výhodou je průvodce pojištěním, který umožní velmi dobře zanalyzovat potřeby podnikatele a správně nastavit parametry pojistné smlouvy, což prakticky eliminuje rizika plynoucí z nesprávně nastavených parametrů pojistné smlouvy. 

TREND je velmi oblíbený jak u klientů, tak i u odborné veřejnosti. V anketě Zlatá koruna se dokonce stal produktem desetiletí. Co vás tedy vedlo k přípravě nové verze? 

On-line doba pokročila, takže jsme se rozhodli TREND převést na online platformu systému konsolidovaného nástroje získatele. V podstatě to znamená, že jsme využili výhody, které v sobě nese online platforma a zároveň jsme zachovali vysokou variabilitu možných řešení, kterou segment pojištění SME vyžaduje.  

Bude tedy sjednání smlouvy v on-line prostředí jednodušší? 

Ano, to byl jeden z důvodů pro přípravu nové verze. Zároveň jsme reagovali na současnou situaci, kdy je osobní setkávání stále obtížnější a díky nové verzi TRENDu je možné využít distanční způsob sjednávání pojištění, tj. “bez nutnosti se potkat“ a uzavřít pojistnou smlouvu formou prodeje na dálku nebo podepsáním zaručeným digitálním podpisem. Jako další obrovskou výhodu vnímám, že je možné individualizovat podmínky dané pojistné smlouvy, při zachování standardního rámce. Segment SME je velmi živý a je třeba prakticky ze dne na den reagovat na změny, které tržní prostředí přináší. Nový TREND nám to elegantně umožní. Samozřejmě přichází i s řadou produktových vylepšení. 

Radek Starosta

Absolvoval VŠE v Praze. Již v době studia zahájil praxi v pojišťovně Kooperativa. V roce 1991 se stal jejím zaměstnancem, je tak jedním z několika současných zaměstnanců, kteří jsou s Kooperativou spjati od jejího založení a pojištění majetku a odpovědnosti se tedy věnuje již plných 30 let. V Kooperativě pracuje jako ředitel Úseku pojištění majetku a odpovědnosti.

Kterých? 

Mezi nová rizika, která je možné v TRENDU pojistit, patří například zkáza zásob, pojištění nedokončené stavební výroby, zatečení atmosférických srážek, přepětí nebo podpětí, či připojištění pro vodné stočné. Přibylo i připojištění asistenčních služeb a standardizovalo se pojištění soubor investic. Zjednodušilo se pak pojištění nemovitých objektů či souboru movitých věcí. 

Můžete nám tato rizika trochu více představit? 

Určitě, snažili jsme se připravit něco nového pro širokou škálu podnikání, služby, obchody nebo i dopravce. Například připojištění zkázy zásob nejčastěji využijí obchody s potravinami. Škody jim budeme hradit v případě poruchy chladícího zařízení nebo výpadku elektrické energie. Autobazary nebo autosalony si pak mohou připojistit motorová vozidla s přidělenou registrační značkou, a to jako movité předměty-zásoby.

Budou tak mít jistotu, že v případě jejich poškození v showroomu nebo na prodejní ploše získají od pojišťovny odpovídající náhradu. A například pojištění odcizení a vandalismu si mohou podnikatelé rozšířit také o zahradní nábytek, což je vhodné pro restaurace a jejich venkovní zahrádky, nebo lešení, to jistě ocení stavební firmy, případně odcizení mobilního elektronického zařízení z motorového vozidla nebo i škody po sprejerech. A to, předpokládám, ocení všichni. 

Zmiňoval jste asistenční služby, to pro podnikatele není právě obvyklý servis. Na co se mohou těšit? 

Asistenční služby si mohou připojistit ve dvou variantách. V té základní získají dva asistenční zásahy ročně, kde jim zajistíme příjezd, práci technika spojenou s odstraněním nouzové situace, následně i základní úklid místa pojištění. A to do limitu 5000 Kč na jeden zásah. V rozšířené variantě pak navíc mohou využít ještě i právní a daňovou asistenci v podobě telefonické konzultace nebo IT konzultace, včetně opravy nebo úpravy SW počítače prováděné IT technikem cestou vzdáleného připojení. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).